Jumlah Paparan Halaman

17.5.12

SATU PERSATU.....

Sehingga APRIL, inilah kedudukannya.....

Segalanya berubah apabila Liga Super bersambung kembali pada 4 dan 8 Mei.
9 / 9 mata yang dipungut menerusi 3 perlawanan pada Mei.....
menjadikan MEI adalah BULAN CEMERLANG NS. April pastinya bulan teruk buat NS dan perlu dilupakan dengan segera.
Mei juga telah meletakkan Effa Owona sebagai pendahulu carta Kasut Emas Liga Super 2012. Memang patut pun. Menjaringkan gol adalah tugas utama beliau, walau pun ada yang kata Effa agak jobo. Ada juga yang kata, Effa tamak. Katalah apa pun, faktanya, Effa Owona adalah pemain tunggal di skuad NS yang berjaya menjaringkan gol setiap bulan.
Musuh - musuh di atas bakal ditemui pada Jun dan Julai. Paling hot pastinya bertemu Pahlawan Merah, KELANTAN pada 3 Julai.

Sebagai rekod, pertemuan di pusingan pertama menyaksikan, NS menang di Paroi ke atas Felda United. Seri di Kuching dengan Sarawak. Menang di Paroi ketika bertemu T-Team. Seri dengan PKNS juga di Paroi. Tewas kepada Kelantan di minit akhir perlawanan yang berlangsung di Kota Bharu. Menang di Paroi dan Melaka ke atas Kedah dan Kuala Lumpur serta seri dengan Sabah di Paroi.

Jika mampu memenangi kesemua lapan perlawanan itu, NS bakal mengumpul 53 mata dan dijangka berada samada di tangga keempat atau ketiga. Siapa tahu, dengan sedikit tuah, NS boleh berada di tangga kedua.

CUIT SIKIT:

Sedikit luar biasa sekiranya musim ini NS berada di top four kerana selepas muncul Juara pada musim 2006 dan Naib Juara di musim 2008, NS hanya berada di tangga ke 7 musim 2009, di tangga ke 6 pada 2010 dan di tangga ke 8 pada musim 2011.

Mungkin didikan Azraai Khor ke atas pemain muda telah mula dihadami oleh mereka. Jika ada keraguan pun, bagaimana agaknya persembahan NS jika tiada Kuda Tua yang cukup  berpengalaman dan berpengaruh seperti Shukor, Rashid, Zamani dan Idris secara serentak menjelang perlawanan penting?

Apa - apa pun, kita sudah boleh meletakkan harapan sedikit tinggi buat NS bermula 16 Jun nanti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH