Jumlah Paparan Halaman

21.5.12

SATU LAGI BUDAK HILANG.....

Khabarnya dalam sehari dua ini, Wisma Felda telah memulakan satu operasi rahsia yang maha sulit lagi menyulitkan.

Semuanya berpunca daripada kerajinan budak ini. Beliau yang dipercayai adalah budak hingusan dan masih dibawah umur kerana gemar menconteng dinding.

Budak ini semenjak dua tiga bulan ini amat gemar menconteng dinding Informasi Felda Semasa, Jom Bersama Warga Felda dan juga Veteran Felda. Tiga dinding muka buku yang menjadi forum warga Felda bertukar - tukar pendapat, dan juga bertukar - tukar kemarahan.

Budak ini dikatakan dicari oleh seseorang kerana dianggap budak nakal yang gemar menconteng dinding dengan info - info rahsia dan boleh memalu dan menyusahkan hidup seseorang atau sedua orang malah mungkin juga setiga orang di Wisma Felda.

Menariknya, contengan di dinding berkenaan biasanya hampir tepat dan benar. Almost 95% correct! correct! correct!-Aku pinjam ayat seorang Peguam Tersohor.

Oleh kerana budak ini berprofil tinggi, rewards atau ganjaran bagi mereka yang menjumpainya juga agak tinggi. Maklum sahajalah, khabarnya Menara Felda setinggi 50 tingkat itu bakal dirasmikan Julai nanti. Kalau dah tinggi bangunannya, pastilah ganjarannya juga tinggi. Tak gitu?

CUIT SIKIT:

Inilah tugasan anda yang berminat dengan ganjaran itu seterusnya,
Selamat Bertugas, Semoga Berjaya.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH