Jumlah Paparan Halaman

31.10.11

LUPA DILUPAI.....

Pasukan bolasepak NS 2011 cemerlang

RAHANG, 30 Okt.  – Majlis sepetang Piala Malaysia sebentar tadi berlangsung dengan  meriah dan penyokong-penyokong pasukan Piala Malaysia, Hoben Jang Hoben berpusu-pusu ke Rahang Square bagi menyentuh piala prestij yang di impikan setiap negeri.

Di majlis yang sama, Dato’ Seri Utama Haji Mohamad Haji Hasan, menteri besar Negeri Sembilan merangkap Presiden PBNS sebentar tadi mengumumkan tiada cuti umum pada hari Isnin dan kerja seperti biasa.

Beliau juga mengumumkan bahawa Piala Malaysia yang telah kembali di tangan Negeri Sembilan pada tahun ini akan di arak di setiap daerah di seluruh Negeri Sembilan dalam masa terdekat ini dan akan diumumkan selepas mesyuarat bersama EXCO PBNS.

Beliau juga  bangga dengan prestasi yang ditunjukkan oleh para pemain malam tadi walau pun ketinggalan 1-0 pada minit ke 59, tetapi dengan disiplin dan fokus para pemain kemenangan ini berpihak kepada pasukan bola sepak Negeri Sembilan yang bermain baik.

Malah menurut beliau, kejayaan ini merupakan kejayaan bersama rakyat khususnya di Negeri Sembilan yang tegar dan tidak berputus asa menyokong pemain-pemain biarpun masa begitu singkat untuk mengejar gol Terengganu sama ada menonton di stadium mahu pun di rumah.

Beliau juga menjawab soalan wartawan mengenai imbuhan pemain, bahawa imbuhan itu akan diputuskan ketika mesyuarat  EXCO PBNS.

Berkaitan dengan keputusan akan mengambil pemain import pula, sebagai Presiden PBNS, beliau memberi mandat kepada  Azraai Khor Abdullah selaku ketua juru latih untuk memilih pemain berkaliber bermain di musim akan datang.

 Azraai Khor Abdullah pula mengucapkan terima kasih di atas kepercayaan presiden PBNS kepadanya dan sedang dalam proses mencari pemain import dari Amerika Latin dan sedang menunggu senarai daripada perunding  yang ditugaskan.

Sebagai juru latih juga, beliau memuji PBNS yang diketuai oleh menteri besar yang sentiasa memberi kerjasama baik dari segi nasihat, peralatan latihan dan kebajikan pemain.

Biar pun beliau baru bertugas sebagai ketua juru latih dan sebelum ini tidak mendapat kepercayaan banyak pihak, tetapi keputusan perlawanan malam tadi menunjukkan bahawa cakap-cakap orang adalah tidak benar.

Beliau juga berpendapat, terdapat kelainan di dalam pentadbiran PBNS yang tidak sama seperti pengurusan persatuan bola sepak di negeri lain.

Menurutnya, ini  juga menjadi faktor kejayaan anak buahnya dalam kempen Piala Malaysia.

Hairuddin Omar yang ditemui sebentar tadi mengucapkan terima kasih kepada penyokong Hoben Jang Hoben yang juga faktor beliau berazam memberi persembahan permainan yang baik malam tadi.

Beliau tidak menafikan kejayaan pasukan malam tadi adalah berpunca dari sokongan peminat juga.

Sambutan meriah buat skuad JUARA PIALA MALAYSIA 2011 di hadapan Pejabat PBNS, Medan Rahang, Seremban petang semalam
CUIT SIKIT:
Muncul juara Piala Malaysia. Satu daripada 3 KPI PBNS tercapai. TAHNIAH.
Namun, sesuatu yang pembaca perlu ingat dan jangan sampai melupakan mereka ialah, Julai lalu sebuah kelab dari Negeri Sembilan yang bernama BETARIA FC telah muncul juara Piala FAM 2011. 
Muncul juara Piala FAM akan membolehkan kelab tersebut bermain di Liga Premier untuk musim 2012.
Dengan segala macam habuan dan imbuhan yang bakal diterima oleh skuad  Juara Piala Malaysia itu, adakah Juara Liga FAM yang merupakan pertandingan divisyen tiga negara ini mendapat layanan yang serupa?

Bebudak SUKMA pun mendapat habuan yang lumayan jika menang, inikan pula sebuah kelab dari negeri ini yang berjaya di peringkat nasional. Takkan terbiar begitu sahaja.

Dengar khabarnya, kelab tersebut akan bermain di Liga Premier tetapi tidak lagi membawa nama Negeri Sembilan. Sebaliknya, kelab tersebut akan bermain sebagai kelab yang bernaung dengan sebuah negeri yang berjiran. Sebab dan musababnya tidaklah diketahui secara rasmi. Tapi, aku fikir ini adalah berkaitan dengan pengiktirafan dan penghargaan yang sepatutnya diterima daripada pihak berkuasa bola sepak negeri.

Aku harap ianya tidaklah menjadi begitu. Biarlah mereka terus membawa nama negeri ini sebagaimana Kelab Terengganu T-Team itu. Semoga berita itu tidak benar.
Sekiranya berita itu benar, aku fikir adalah silap di mana - mana. Sebagai bapak, sepatutnya layanlah semua anak - anak kita dengan baik dan saksama. Jangan sampai anak tinggalkan bapak dan mencari bapak angkat di kampung sebelah.
JANGAN LUPAKAN JASA MEREKA WALAU PUN SEKECIL HAMA, KOCIK PUN PIALO, BOSA PUN PIALO. NAK DAPEK PIALO, KONO LA JADI JUARO. KOK DAH JUARO, TAKKAN KITO LUPOKAN PULAK.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH