Jumlah Paparan Halaman

22.10.11

MENCARI SISA - SISA TUAH.....

Malam nanti, samada hujan atau tidak, separuh akhir kedua Piala Malaysia akan berlangsung. Dua pasukan tuan tumah, Terengganu dan Negeri Sembilan akan turun untuk menghabiskan baki 90 minit pertarungan dengan cara bermain selamat. Asalkan tidak kalah, sudah cukup buat kedua - dua pasukan.

Pencabar mereka, Selangor yang bermisi 33 dan Kelab T-Team berkunjung ke arena lawan dengan defisit dua gol. Dilihat amat sukar buat kedua - dua pasukan untuk bangkit di arena lawan yang pasti tidak menjanjikan syurga buat mereka.

Terengganu tidak pernah tewas kepada Selangor di Kuala Terengganu sejak tahun 2002. T-Team pula, telah kalah tiga kali musim ini kepada Negeri Sembilan. Apa lagi yang mereka cari, selain daripada mencari sisa - sisa tuah perjuangan, yang telah mereka biarkan berlalu di arena sendiri Selasa lalu.

Gagal memenangi perlawanan di tempat sendiri pastinya mengundang padah buat kedua - dua pasukan. Tragedi pasti menimpa Terengganu dan Negeri Sembilan, sekiranya keputusan malam nanti tidak memihak kepada mereka.
CUIT SIKIT:

Aku mengharapkan agar tiada lagi komen Ketua Jurulatih Selangor  yang menyalahkan bola kurang angin seperti tempohari.

Jika kalah, adalah lebih baik sekiranya mengakui akan kehebatan lawan. Mungkin usaha pihak lawan adalah lebih baik berbanding pasukan anda. Akuilah bahawa pasukan anda tidak sekuat mana pun.

Hanya misi sahaja yang lebih. Persediaan untuk menjayakan misi berkenaan tidak menampakkan kesungguhan untuk mencapainya. Masalah pasukan bermisi ini ialah mereka masih bermimpi seperti tahun 1980'an dahulu.

Mereka sangka mereka masih gagah. Sebab itu pemain yang mereka pinjam untuk Piala Malaysia ini hanyalah penjaga gol dan pemain midfield. Sepatutnya mereka mencari penyerang tulen untuk mengisi kekosongan yang sekian lama tidak terisi sejak ketiadaan Shafee Sali.

Kerana gemar bermimpi itulah, misi mereka hampir gagal di peringkat kumpulan tempohari. Selamat maju jaya buat yang terbaik. Buat yang bakal tercicir malam ini, sejarah lampau tidak pernah menjanjikan sebarang kejayaan masa hadapan.

SELANGOR! Tuah ada tetapi malang sampai dahulu. Anda kecundang!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH