Jumlah Paparan Halaman

23.10.11

BUAT KALI KETIGA.....

HATTRICK NS.....

Negeri Sembilan berjaya lagi ke pertandingan akhir Piala Malaysia. Kemenangan 2 -1 di Seremban ke atas T- Team malam tadi, sekadar pelengkap kepada laluan yang telah terbuka sejak kemenangan di Kuala Terengganu pada 18 Oktober lalu.
Gol gol perlawanan antara Negeri Sembilan dan T Team telah dijaringkan oleh Mohd Fitri Omar pada  minit ke  72 untuk meletakkan  T Team mendahului Negeri Sembilan.Seminit kemudian Negeri Sembilan membalas melalui Shahurain Abu Samah di minit ke  73. Pada minit ke 80 Muhd Shukur Adan (ketua pasukan) menanduk  bola masuk dan menjadikan agregate 6 -3 sehingga tamat permainan dan melayakkan Negeri Sembilan ke perlawanan akhir bertemu Terengganu.
Skuad Terengganu bimbingan Irfan Bakti Abu Salim berjaya menewaskan Selangor 2-1 (agregat 4-1).
CUIT SIKIT:

NS ternyata sangat bertuah musim ini. Setelah mengharungi Liga Super dan Piala FA dengan langkah sumbang, Piala Malaysialah satu - satunya yang bakal pengubat lara penyokong tegar skuad Hobin Jang Hobin ini.

Bukan mudah buat mana - mana pasukan untuk kekal mencabar di peringkat akhir ini buat 3 musim berturut - turut. Bermula 2009 hingga sekarang, NS adalah pasukan yang sangat sinonim dengan final Piala Malaysia ini.

Dua tahun berturut - turut bertemu Kelantan, kini giliran Juara Piala FA Terengganu pula menjadi lawan beradu tektik dan teknik di padang. Bergilir mengusung piala bersama Kelantan, kini masa dan waktu yang tepat untuk Piala Malaysia kembali semula ke Negeri Adat Perpatih ini.

Merampas semula Piala Malaysia adalah KPI pasukan NS. AYUH! Buktikan anda memang bersedia untuk mencapai KPI berkenaan. Tidaklah seumpama misi di dalam mimpi seperti pasukan jiran kita tu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH