Jumlah Paparan Halaman

20.10.11

BOLA KURANG ANGIN.....

Semalam 19 Oktober menerusi slot FORMASI di Astro Arena, telah dibincangkan pelbagai aspek meliputi kejayaan dan kegagalan lapan pasukan yang telah bermain di peringkat suku akhir dan separuh akhir Piala Malaysia 2011.


Semuanya menarik. Moderator program, Zainal Abidin Raub dan Ahli Panel, Hj. Abd. Rahman Ibrahim selaku Ketua Jurulatih PKNS FC dan Richard Schully, Jurulatih Penjaga Gol Harimau Muda telah menjayakan program itu dengan menarik.


Tetapi, temubual menerusi telefon dengan Ketua Jurulatih Selangor, En. P.Maniam benar - benar memberikan aku pengalaman baru. Tanpa rasa bersalah, beliau menjawab punca kekalahan Selangor di tangan Terengganu adalah kerana:-

  1. Kegagalan Shafiq Rahim dan D.Surendran menyempurnakan sepakan percuma akibat BOLA KURANG ANGIN.
  2.  Selangor cuma mengharapkan situasi bola mati untuk mendapatkan gol kerana tidak mempunyai striker.
CUIT SIKIT:

Nampaknya benarlah pendapat aku menerusi posting sebelum ini. Selangor bermain bola sepak menggunakan strategi permainan hoki.

Jika tidak mampu mendapatkan gol padang, carilah gol menerusi sepakan percuma atau sepakan penalti.

Sekiranya usaha untuk mendapatkan gol menerusi bola mati itu gagal, maka marilah kita mati bersama - sama.

Kepada En. P.Maniam, aku ucapkan selamat maju jaya kerana anda telah dengan yakin dan pastinya mengesan keadaan bola kurang angin dari luar padang.

Untuk musim hadapan, aku cadangkan kepada pemain bola sepak supaya menggunakan pula sistem badminton. Apabila bola didapati tidak sesuai, maka mohonlah kepada pengadil untuk menukarnya dengan yang baru.

En.P.Maniam boleh menjadi urusetia bola di setiap perlawanan.

Macam ni punya DOL, pun ada.....PIRAHHHHHHHHHHHH!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH