Jumlah Paparan Halaman

30.10.11

KISAH BOTAK.....

Negeri Sembilan juara Piala Malaysia

2011/10/29

SHAH ALAM: Negeri Sembilan menjulang Piala Malaysia selepas bangkit menewaskan Terengganu 2-1 pada perlawanan akhir di Stadium Shah Alam sebentar tadi.

Terengganu mendahului menerusi jaringan Ashaari Shamsudin pada minit ke-59.

Negeri Sembilan menyamakan kedudukan pada minit ke-81 apabila penjaga gol Terengganu, Sharbinee Allawee, gagal menangkap kemas bola sepakan S Kunalan yang melantun di depannya.

Hairuddin Omar memastikan kemenangan Negeri Sembilan menerusi rembatan cantik pada minit ke-85.

CUIT SIKIT:
Seperti yang aku duga dan jangka, Terengganu tewas bukan kepada Negeri Sembilan. Terengganu tewas kepada tuah HAI-O, anak watan Setiu itu.
Bacalah posting sebelum ini bertajuk MENGGEGAR SHAH ALAM.
HAI - O dan Pertandingan Akhir Piala Malaysia ini mempunyai ikatan unik bermula 2009 lagi. Tahun berkenaan, beliau muncul sebagai pemain pinjaman untuk Negeri Sembilan dan menjaringkan gol kedua di pentas akhir untuk membantu Negeri Sembilan menang 3-1 ke atas Kelantan.
Tahun 2010 pula, beliau menyertai Kelantan dan menjaringkan gol penyamaan dalam laluan kemenangan 2-1 Kelantan ke atas Negeri Sembilan.
Malam tadi, bersama - sama Negeri Sembilan pula, HAI - O muncul lagi menjaringkan gol kemenangan. Malangnya, mangsa BOTAK DARI SETIU ini adalah TERENGGANU DARUL IMAN, negeri tanah tumpah darahnya sendiri. Namun, sebagai profesional, aku percaya HAI - O memahami konsep di mana langit dijunjung, di situ bumi dipijak.
Mana - mana pasukan yang ingin mencapai misi 3 atau 13 atau pun 33 pada musim hadapan, belilah HAI - O. Sebabnya amat mudah. Tahun hadapan, HAI - O akan berusia 33 tahun.
KOTAK BUKAN SEBARANG KOTAK,
KOTAK BARU BANYAK WARNA;
BOTAK BUKAN SEBARANG BOTAK,
BOTAK SETIU, HAI - O NAMANYA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH