Jumlah Paparan Halaman

23.2.12

ALAHAI UZBEK.....


Gambar Hiasan tetapi ada kena - mengena dengan posting ini


Imbas Kembali: Ranking 12 Pasukan di Pusingan 3 Kelayakan Olimpik Asia.
Malaysia berada di no. 12 sahaja.

Lima Perlawanan: Korea Selatan selaku pilihan pertama telah mengesahkan tempat ke London.

KEJUTAN: Pasukan Ranking ke 9, Uzbekistan hampir pasti layak ke London.
Australia selaku ranking ke 2 Asia, hanya setaraf Malaysia di tangga ke empat. Mungkin berada di tangga ke 3 kumpulan C sekiranya mampu menewaskan Iraq di arena sendiri nanti.

MALAPETAKA: Tsunami pasti menggegar Jepun seandainya mereka gagal menjuarai Kumpulan C ini. Bermain di arena sendiri, tiada pilihan buat mereka selain daripada memungut 3 mata.

Syria pastinya menyesali nasib kerena tewas di minit akhir kepada Bahrain semalam.

PAK ARAB itu pastinya akan memberikan layanan kelas satu kepada Malaysia demi mencari peluang ke PlayOff sekurang - kurangnya.

AWAS MALAYSIA! Mendapat layanan luar biasa daripada Tuk Arab demi kemenangan mereka, adalah satu rasuah. Bermainlah secara profesional demi integriti diri dan negara.

Korea telah mengesahkan tempat ke London. Uzbekistan dan Jepun mempunyai peluang besar untuk turut bersama.

MALAYSIA juga layak ke London tetapi menerusi acara memanah, terjun, badminton dan lumba basikal sahaja. Bola sepak? Nanti dulu yo!

Imbas Kembali: Oman dan United Arab Emirates adalah dua lagi pasukan yang bersama Malaysia di pot D semasa undian di Rumah AFC lalu.

Kedua - duanya telah menidakkan ranking AFC dan FIFA itu untuk menduduki tempat terbaik sekurang - kurangnya bermain di playoff.

CUIT SIKIT:

Upset atau kejutan besar di sepanjang Pusingan 3 Kelayakan Olimpik Asia ini pastinya di cipta oleh Oman, UAE dan Uzbekistan.

Namun, bagi aku, Uzbekistan ini lebih berjaya kerana bukan sahaja pasukan Olimpiknya yang gagah, tetapi secara konsisten pasukan utamanya juga hebat.

Pasukan utamanya menduduki tempat ke 4 Piala Asia 2011 dan sudah pun menempah tempat sebagai enam pasukan terbaik ASIA untuk meneruskan saingan ke PIALA DUNIA Brazil 2014.
Yang jelas, bukan sahaja AYAM UZBEK yang menjadi idaman tetapi, bola sepak Uzbek juga perlu dicontohi.

Apa kata sekiranya FAM turut menjadi Uzbekistan selain Slovakia sebagai arena latihan Harimau Muda dan Harimau Dewasa kita?

TUK MIDIN mungkin setuju....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH