Jumlah Paparan Halaman

17.2.12

"LEFTENAN HAMID".....

Perak 1 ATM 0.

Walau pun pengulas dan perantara di studio serta rakan - rakan komentatur di Astro Arena mengharapkan kejutan berlaku di Stadium Perak malam ini.

Azlan dan Nazzab jelas dan yakin ATM akan mencapai kemenangan. Zainal dan Richard juga begitu. Namun,Tiada upset : Tiada kejutan.

Perak di tangga kedua Liga Super menewaskan ATM pendahulu Liga Premier dengan jaringan cantik sepakan percuma Kubala di minit ke 4.

ATM cuba bangkit tetapi jelas para pemain mereka bermain untuk menunjukkan kemahiran individu sahaja. Apabila memerlukan usaha berpasukan, mereka gagal.

Aku pelik kenapa Abe Ya tidak menurunkan Rezal Zambery di midfield. Aku fikir Rezal lebih ' berotak ' di bahagian itu untuk memimpin dan menghulur bola ke bahagian serangan.

Meletakkan dua Budak U, Ruben dan Amiridzuan Taj hanya menampakkan kerajinan berlari dan mengejar bola [worker] tetapi, Bebudak U itu langsung tidak berbakat untuk menjadi perancang yang baik. Disinilah kegagalan ATM walaupun mempunyai Hai-O dan Zaquan yang masih boleh dipanggil pasangan penyerang berbahaya itu.

Itulah beza diantara Perak dan ATM. Perak memiliki Shahrulnizam Mustafa dan Kubala yang bukan sahaja 'worker' yang baik tetapi juga perancang permainan yang bagus. Akhirnya, the best team win. Sorry ATM.

Secara individunya, aku amat tertarik kepada ANAK FELDA PALONG DUA, NS yang beraksi di pintu gol ATM. Persembahannya cukup mantap selepas melepaskan gol tunggal Perak itu.

Selama 86 minit selepas gol itu, Farizal berjaya menyelamatkan sekurang - kurangnya lima peluang pasti jaringan [sure goal] untuk Perak. Aku pasti ini adalah hasil bimbingan dan didikan "Leftenan Hamid".

Siapa "Leftenan Hamid", lihat di bawah.....

CUIT SIKIT:

Di sebalik persembahan mantap Farizal Harun, aku fikir Perak telah membuat kesilapan paling amatur di arena bola sepak profesional.

Membayar gaji mahal kepada Lazar Popovic yang gagal menyudahkan tiga peluang di hadapan gol adalah SATU PEMBAZIRAN. Setakat lapan perlawanan liga dan satu Piala FA, Popovic langsung tidak menajringkan gol. Pada hal, beliau adalah striker utama Perak.
Lazar Popovic yang kualitinya seperti pemain dari estet Rombau yo.....

Mungkihkah berlaku skandal dalam urusan membawa masuk pemain import seperti ini? Jangan hanya fikir perlawanan sahaja yang boleh dijual. Urusan pembelian pemain import juga boleh berlaku jual beli haram.

Jangan fikir pegawai pasukan hanya mampu menjual perlawanan. Mereka juga mampu menjual pemain kokak sebagai pemain bagus.

Kalau inilah pemain yang dikatakan bagus, aku amat setuju dengan kemarahan para penyokong Perak sebaik sahaja Popo dimasukkan sebagai gantian kepada Akhmal Rizal.

Buat YOB dan YONG di Perak, KITA BAKOR JE Popovic ni.......SETUJU?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH