Jumlah Paparan Halaman

21.5.13

SIAPA GANTI SARAWAK.....

Hari ini, SARAWAK telah menoktahkan perjuangan untuk kembali ke Liga Super musim 2014. Ianya berhasil.
Biarpun telah sah ke Liga Super 2014, kedudukan Sarawak di tangga atas Liga Premier, belum terjamin.
Namun, tinggal Sime Darby sahaja yang boleh menggugat kedudukan Sarawak. Menerusi kemenangan ke atas Pos Malaysia hari ini, Sarawak bukan sahaja muncul pasukan pertama ke Liga Super 2014, mereka juga menoktahkan perjuangan untuk muncul Juara Liga Premier buat Johor dan Kedah.

Kekalahan Kedah kepada Johor juga hampir pasti meranapkan peluang mereka untuk muncul Naib Juara Liga Premier 2014. Perebutan Naib Juara hampir tertumpu kepada Sarawak, Sime Darby dan Johor.

Di saat ini juga, Kuala Lumpur dan NS Betaria hampir pasti pula turun ke Liga FAM musim 2014. Aku katakan hampir pasti kerana kedua - duanya seperti membiarkan sahaja pihak lawan membelasah mereka.

Dua pasukan teratas Liga FAM 2013 bakal menggantikan tempat dua pasukan tercorot Liga Premier itu. Setakat ini, Pulau Pinang dan kembarnya, Perbadanan Bekalan Air {PBA} Pulau Pinang sedang menguasai carta liga berkenaan.

CUIT SIKIT:

Dengan baki lima perlawanan, aku fikir ramai PSNS tidak mahu NS muncul sebagai pasukan pertama menggantikan SARAWAK di Liga Premier 2014.

Setakat hari ini, secara matematiknya, selain NS, ada lagi enam pasukan yang berpotensi untuk turun pangkat musim hadapan.

Semua bakal semakin hampir apabila tamat empat perlawanan esok.
HOBEN JANG HOBEN!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH