Jumlah Paparan Halaman

14.5.13

ANALISA LIGA SUPER.....

Mulai Sabtu ini, NS mungkin beraksi tanpa Divaldo Alves [DA]. Itu menurut laporan akhbar hari ini. Ontah Boyo ; Ontah Katak. Ontah Iyo ; Ontah Tidak. Pedulikanlah.

Samada DA masih bersama atau tidak, NS amat terdesak untuk mencari kemenangan pertama musim ini. SANGAT TERDESAK. 16 perlawanan TANPA KEMENANGAN adalah bukti betapa DA dan Ahlul Pasukan Liga Supernya amat "perkasa" musim ini. Samada di arena lawan mahu pun di arena sendiri, NS GAGAL MENANG.

Menariknya, Jumaat ini ATM bakal menentang NS di Paroi dengan misi TIDAK MAHU KALAH. Sebarang kekalahan buat ATM bakal memberikan lebih ruang dan peluang untuk Lions XII menjuarai Liga Super 2013.
Selaku pasukan di tangga kedua, sewajarnya ATM mahukan kemenangan disemua baki perlawanannya.
Kemenangan ATM dan sebarang keputusan bukan menang buat Lions XII Jumaat ini, bakal memberikan semula kedudukan teratas buat ATM. Mungkin buat sementara.

SABTU INI,
samada NS bangkit melawan demi mencari kemenangan pertama atau berkorban demi memberikan laluan kepada ATM mencabar Lions XII, sama - sama kita tunggu.

Bagi aku, elok rasanya NS memberi laluan buat ATM agar Liga Super tidak dimenangi oleh Singa Dari Seberang Tambak itu. Berkorban demi maruah bola sepak negara gitu.

Tiga lagi pasukan di tangga ke empat hingga enam, juga masih berpeluang untuk menjuarai Liga Super.
Namun, peluang buat ketiga - tiganya hanya hadir sekiranya tiga pasukan teratas menghadapai masalah prestasi di baki perlawanan mereka. Tambahan pula, ketiga - tiga masih perlu bertemu 'top three' untuk baki saingan masing - masing.

Sehingga ke saat ini, secara matematiknya, hanya FELDA UNITED, T-Team dan NS sahaja yang sudah tertutup peluang untuk muncul juara. Baki sembilan lagi pasukan sebenarnya masih BERPELUANG. Cuma, peluang itu mungkin setipis kulit bawang.

Peranan PERAK, PKNS dan Terengganu juga sangat besar di penghujung saingan ini. Mungkin sudah tidak berpeluang besar tetapi ketiga - tiganya bakal menjadi PENGACAU kepada PEMBURU JUARA.

CUIT SIKIT:

Buat NS, eloklah baki enam perlawanan ini digunakan sebagai medan ujian untuk pemain muda yang sudah hampir setengah tahun terperap di bangku simpanan.
Jika DA direhatkan, rehatkan juga semua Otai yang membentuk 'first eleven' selama ini. Berikanlah peluang buat Duan Pasoh 3 dan rakan - rakan dari Skuad Piala Presiden itu beraksi di baki saingan. Bukan apa, itu sebagai persediaan untuk mereka bermain di Liga Premier musim hadapan.

Enam belas perlawanan TANPA MENANG, apa lagi yang mahu diharapakan kepada Halim Zainal, Hamsani, Modibo, Alif, Kocik, Eddy Helmy, Nazreen, Rashid, Fauzi Nan dan lain - lain nama yang aku dah lupo tu.

Berikanlah peluang buat bebudak mudo daripada Skuad Piala Presiden 2012 yang sudah lama memanaskan bangku simpanan itu.

Mana tahu, keputusannya lebih baik berbanding sekarang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH