Jumlah Paparan Halaman

29.5.13

LAGI SEJARAH PIALA FA.....

JKPT FAM dengan pantasnya mengadakan mesyuarat dan dengan cepatnya juga mengeluarkan jadual baru. TAHNIAH dan SYABAS.

Apabila keputusan sudah dibuat, pihak Sekretariat yang diketuai oleh Setiausaha Agung perlulah menghantar dokumen rasmi kepada kedua - dua pasukan.

Jangan sampai kes penggantungan Forkey Doe yang lambat disusuli dokumen rasmi berulang lagi. Tanpa dokumen rasmi [ SURAT ], apa pun tak boleh. Silap - silap, dua - dua pasukan tak hadir pada Sabtu nanti.

Sejarah Piala FA berterusan apabila perlawanan Separuh Akhir bakal diadakan di arena berkecuali. Dan, mulai musim hadapan, aku syorkan kepada JKPT FAM agar meneruskan cara itu. Semua pertandingan Separuh Akhir [ Piala FA dan PIALA MALAYSIA ] di adakan di Stadium Nasional, Bukit Jalil secara satu perlawanan sahaja. Format ini telah lama digunakan oleh Pihak Berkuasa Bola Sepak England [ FA ].  Setidak - tidaknya, ianya dapat menjimatkan masa pertandingan dan tidak banyak mengganggu jadual liga.

CUIT SIKIT:

Cuma sedikit soalan, mengapa diadakan di sebelah petang? Bukankah pencahayaan di Stadium Nasional melebihi tahap minima yang diperlukan [ 1400 lux ]?

Apa - apa pun, sekali lagi sejarah terukir di Piala FA 2013. Semoga ianya berterusan di final nanti pada 29 Jun. Juga di Bukit Jalil.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH