Jumlah Paparan Halaman

23.1.13

JANG BANGKIT.....

Di Kota Bharu, sejak zaman kepimpinan TSAM, NS tidak pernah mencatat keputusan seri. Menang dua kali. Yang lainnya KALAH. Klik ikon PSNS di blog ini, dan anda akan jumpa catatan H2H Kelantan dan NS di Kota Bharu sejak 2009.

2013 adalah tahun bertuah kerana NS keluar dari SSMK IV dengan 1 MATA. Cukuplah buat bekal menghadapi UiTM FC di Pusingan Pertama Piala FA pada 25 Januari nanti.

Namun, ada persoalan sikit. Jang yang bangkit atau Kelantan yang sudah mula pudar? Mana tahu, apa yang terjadi sebenarnya dibantu oleh ketumpulan jentera serangan Kelantan.

Sejak memulakan musim tanpa Mat Yo dan Mat Dar, Kelantan nampaknya ada masalah besar di bahagian serangan. Sama seperti Terengganu tanpa Forkey Doe. Seumpama NS tanpa Owona.

Apa yang berlaku setakat lima perlawanan sepanjang Januari ini, ramai pemain impot yang bermain sebagai penyerang, GAGAL melaksanakan tugasnya. Sebab itu Fauzi Roslan yang muncul sebagai penjaring terbanyak setakat ini. Bukan Doe, bukan Keita. Tidak juga Owona atau Porras. Kata anak aku yang berumur 10 tahun tu, Porras ni patut dipanggil dengan nama PORRAH atau PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIRAH!.

CUIT SIKIT:

Melihat kepada kegagalan ramai pemain impot melaksanakan tugasnya, aku fikir Team Penilai setiap pasukan ini turut gagal menjalankan kerjanya.

Manakan tidak, pemain yang dipilih itu akhirnya hanya setaraf dengan BUKU TEBU. Nak di mesin tak boleh. Nak buat rujukan, tiada isi. Nak bawak bertumbuk, lembut. Akhirnya terpaksalah dibuang. Walhal, buku tebu itu dibeli bersama batang tebu yang dimesin tu.

Akhirulkalam, siapa yang sebenarnya BUKU TEBU? Pemain Impot? Panel Penilai? Panel Kejurulatihan? Individu Berkuasa Dalam Persatuan? Atau, PERSATUAN / KELAB yang mengambil pemain impot hanya sekadar memenuhkan kouta sedangkan kantung mereka ciput.

Lain kali kalau nak beli buku, belilah BUKU LIMA. Barulah tajam dan boleh membantu ketika bertumbuk.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH