Jumlah Paparan Halaman

23.1.13

ANALISA NS SELEPAS 5 PERLAWANAN.....

Usai lima perlawanan Liga Super 2013. Liga berehat sehingga 15 Februari. Semuanya bagi laluan kepada Pusingan 1 Piala FA, Kelayakan Piala Asia 2015 dan juga sambutan Tahun Baharu Cina.

Sedikit kelegaan pastinya terpancar di setiap pasukan. Ini adalah masa untuk membaikpulih pasukan. Ini juga masa untuk memotivasikan pasukan. Dan, ini juga masa untuk membersihkan sampah sarap dalam pasukan.

Bagi NS, lima perlawanan 2013 pastinya mahu dilupakan segera. Mulai Februari, kita buka buka baharu. Buku yang lebih bagus dan, bukannya buku tebu.

Persamaan jadual 2013 dan 2013 adalah LIMA PERLAWANAN diadakan di bulan Januari sebelum liga berehat.

2012 ternyata lebih baik. Semuanya kerana keberkesanan Owona dan Shakir Ali selaku penjaring gol, 
 Secara terperinci, di bawah adalah rekod lima perlawanan 2013.
Satu gol yang dijaringkan itu datangnya daripada pemain Piala Presiden [ -21 ]. Bukan dijaringkan oleh pemain yang bergaji puluhan ribu.

Carta Liga Super 2012 dan 2013 selepas lima perlawanan menunjukkan;
Sejarah membuktikan dua pasukan terbawah di akhir musim lalu berada di posisi berkenaan sebaik sahaja lima perlawanan bulan Januari berakhir.

Jika sejarah itu berulang, ngeri pulak rasanya. Dua pasukan di posis terbawah itu bakal berada di Liga Premier 2014 secara automatik. Tanpa ada lagi 'play-off'.

Jelas. Semua fakta tidak menggambarkan NS adalah lebih baik di tangan Jurulatih Impot berbanding di tangan Azraai Khor pada 2012.

TUMPULnya jentera serangan NS menyaksikan tiada kemenangan dicatatkan. Sesuatu yang agak positif ialah, kadar BOLOS lebih baik pada 2013 berbanding 2012. Soalannya, bolehkah pasukan berada di posisi yang lebih baik jika tiada sebarang kemenangan dilakarkan? Jawapannya TENTU TIDAK.

Dan, aku fikir PBNS mengambil DA selaku Ketua Jurulatih bertujuan untuk mencapai lebih banyak kejayaan. Bukannya sekadar memperbaiki kadar bolos.

Seperti biasa, adalah seseorang di Medan Rahang menjadi BUDAK HITAM. Telah banyak diperkatakan di pelbagai wall berkaitan bola sepak NS, budak tu kembali mengganggu pasukan. Betul ke? Aku tak dapat jawab sebab aku tidak berada berhampiran dengan Medan Rahang.

Cuma, amat malanglah jika ianya benar. Cerita budak hitam ni bukanlah cerita baharu. Ianya adalah cerita lama yang saban tahun diulang tayang. Bukannya menarik pun. Loyo adolah. Tak berubah perangai ko yo!

Aku pasti Wan Jamak dan Azraai Khor lebih tahu cerita sebenarnya. Nasib ko lah DA.

CUIT SIKIT:

Di atas adalah analisa terperinci pencapaian NS di setiap perlawanan sepanjang Januari 2013.

Buat sesiapa yang mengganggu pasukan NS, eloklah bertaubat. Gangguan anda bukan menambahbaik. Menambahpunah adalah.

Jika ini tidak mampu mengubah hati dan perasaan anda, LU MEMANG BANGANG BRO!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH