Jumlah Paparan Halaman

29.11.11

MAT SAMAN MENYAMBUT LAWAK.....

Wajah serius TS Isa menggambarkan betapa sukarnya beban yang dipikul oleh Pengerusi Felda ini untuk meyakinkan peneroka khususnya dan seluruh warga Felda amnya bahawa pengapungan saham Felda di BSKL nanti akan menguntungkan mereka.
 Akibat terlalu serius, TS Isa akhirnya berkata seperti di atas dan di bawah ini.....
Berdasarkan pengalaman aku, TS Isa cuba melawak semasa bercakap bahasa di atas. Malangnya, lawak beliau tidak disambut dengan ketawa oleh hadirin. Apa yang terjadi ialah, angkara lawak yang tidak menjadi itu, beliau bakal disaman oleh KETUA PENEROKA FELDA MALAYSIA.....
Hadirin hanya tergelak apabila TS Isa menyebut nama Pak Lurah.

Pak Lurah adalah nama popular En. Ohtman bin Haji Parman, Peneroka FELDA Palong 9, Jempol, Negeri Sembilan. Beliau adalah Ketua Peneroka Felda Negeri Sembilan dan juga Ahli JKPP.
Mungkin terlalu serius dan keliru, TS Isa hanya mampu menyebut JKK sebagai merujuk kepada JKPP. Selaku Pengerusi FELDA, sepatutnya TS Isa mampu menyebut JKKR [Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Rancangan] atau JKPP [Jawatankuasa Perundingan Peneroka] dengan fasih.

Mungkin jiwa TS Isa masih terkongkong di Bagan Pinang, Port Dickson yang menyebabkan beliau hanya mampu menyebut JKK atau JKKK [Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung].

Aku setuju saranan TS Isa ini. Dah tua - tua dan bergelar Ketua janganlah membohong dan membuat kerja ala - ala membohong. Semoga ikhtibar percakapan itu, sampai semula kepada beliau. Kenyataan TS Isa di bawah ini, aku juga setuju seratus peratus. Cuma, kepercayaan aku bab melaksanakan atau mengotakan kata atau walk the talk itu,aku cuma percaya 0.1 persen je. Biasalah, cakap orang politik, mana boleh percaya sangat.
Videonya anda carilah di sini...

CUIT SIKIT:
Mungkin inilah tanda - tandanya, ada seseorang atau ramai orang akan bergelar ORANG PENCEN selepas ini.
Selama lebih 20 tahun,sebagai MB Negeri Sembilan dan gemar melawak semasa berucap dan juga semasa sidang akhbar, akhirnya lawak TS Isa, sudah menimbulkan cerita MAT SAMAN pulak.
Cuma aku tak tahu sejauh mana kisah MAT SAMAN ini akan berlarutan. Aku bimbang MAT SAMAN ini akan mengalah kepada tekanan kerana takut kehilangan jawatan. Doa aku, semoga MAT SAMAN ini diberikan kekuatan untuk menegakkan prinsip dan kebenaran yang dibawanya.
Sama - samalah kita nantikan.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH