Jumlah Paparan Halaman

16.11.11

COW GRASS.....

Stadium Mini Kuala Pilah merupakan antara stadium mini yang mempunyai catatan sejarah yang menarik sekurang-kurangnya untuk peringkat Negeri Sembilan.

Sekitar tahun 1970'an, stadium ini sering digunakan untuk perlawanan bola sepak Piala Malaysia oleh pasukan NS ketika itu.

Sering digunakan kerana padangnya agak berkualiti dan jaraknya cuma sekitar 50 km dari Seremban.

Itu dahulu. Lain pulak wajahnya sekarang. Lihatlah keadaan padang stadium berkenaan di era moden dan canggih ini.....


CUIT SIKIT:

Kuala Pilah adalah daerah yang aktif menganjurkan pelbagai kejohanan bola sepak. Semuanya mungkin berkaitan dengan kedudukan ORANG BESARnya yang turut memegang jawatan nombor dua di Persatuan Bola Sepak Negeri Sembilan.

Bermain bola sepak di padang seperti di atas pastinya tidak akan menonjolkan kualiti. KASIHAN PEMAIN BOLA SEPAK TEGAR KUALA PILAH yang terpaksa dan dipaksa bermain bola di atas padang seperti di atas.

Jika kita mempunyai duit dan peruntukan untuk menternak lembu dan membeli kondo mewah, takkanlah tiada peruntukan untuk menanam rumput jenis "cow grass" di padang itu.

Lagi pun penggunaan padang itu bukanlah percuma. Eloklah YB Dato' Ismail Lasim tinjau - tinjau keadaan padang itu yang bagi aku sudah hampir serupa dengan keadaan padang bola di FELDA PALONG SATU, Jempol.

Apa - apa pun, Jelajah Juara Piala Malaysia 2011 tetap diteruskan.....

TAHNIAH buat mereka yang JUARA dalam apa jua bidang yang disertai.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH