Jumlah Paparan Halaman

17.11.11

AWASI TIMOR LESTE.....


Di atas adalah carta kedudukan pasukan mengikut kumpulan bagi acara bola sepak SUKAN SEA 2001. Dua pasukan teratas setiap kumpulan layak ke separuh akhir.

Bola sepak sememangnya acara yang paling mendapat perhatian daripada kesemua 11 negara yang menyertai sukan berkenaan. Aku fikir, mungkin ada negara yang memikirkan biarlah tidak menang apa - apa pingat di acara lain, asalkan menang pingat emas acara bola sepak, kerana.... 
PINGAT EMAS acara BOLA SEPAK adalah IBU SEGALA PINGAT.

CUIT SIKIT:

Tuan rumah, Indonesia tumpas satu gol kosong kepada Malaysia di perlawanan terakhir peringkat kumpulan. Namun, kedua - duanya layak ke separuh akhir.

Di kumpulan B, Timor Leste, anggota paling bongsu Sukan SEA menunjukkan peningkatan paling mendadak di acara bola sepak ini. Biar pun tidak layak ke separuh akhir, Timor Leste akhirnya pulang bermaruah sebagai penghuni tangga ketiga kumpulan B. Laos, Brunei dan Filipina yang mempunyai sejarah bola sepak yang lebih lama, berada di bawah Timor Leste.

Mungkin sekitar satu atau dua siri Sukan Sea lagi, kita bakal dapat menyaksikan Timor Leste dikalungkan pingat menerusi acara bola sepak.

Sehingga tibanya detik itu, saksikanlah peringkat separuh akhir dan seterusnya seperti jadual di bawah.....



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH