Jumlah Paparan Halaman

21.11.11

GARUDA, BARRACUDA & GELORA.....

Waktu sepak mula 19:30 di Jakarta [20:30 waktu Malaysia]
CUIT SIKIT:

Garuda Muda, Barracuda, GELORA [Gelanggang Olahraga] Bung Karno. Tiga perkara itulah yang akan menentang HARIMAU MUDA malam ini.

Garuda Muda adalah lawan yang adil buat Malaysia. Baik buat penganjur kerana tiket pastinya "sold out". Jika Malaysia lawan Vietnam, pastilah sunyi sopi takdo orang.

Barracuda adalah kenderaan rasmi Harimau Muda samada untuk masuk mahu pun keluar dari stadium nanti.

GBK adalah arena terbaik buat kedua - dua pasukan. Bukan kerana padang tetapi kerana kapasiti penonton yang boleh mencecah 100,000 orang. Seperti Stadium Nasional di Bukit Jalil, padang GBK tetap mempunyai masalah rumput. Kualiti padang GBK dan SNBJ adalah sama - sama teruk. YA! TERUK. Kita kan serumpun.

Satu perkara yang berbeza kali ini berbanding ketika Piala AFF 2010, di GBK tiada lagi pancaran laser dihalakan ke muka pemain lawan terutamanya penjaga gol. Yang ini nampak seperti penyokong Indonesia sudah berubah.

Bab berubah ini, bagi aku, penyokong Malaysia sudah ketinggalan kepada penyokong Indonesia. Sebabnya, di saat rakan serumpun di seberang Selat Melaka itu sudah tidak lagi bermain laser, kita masih lagi bermain mercun dan bunga api di dalam stadium. APO NAK DIKATO.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH