Jumlah Paparan Halaman

20.11.10

IKON FELDA PURUN: DI MANA ADA KERAMAIAN, DI SITU ADA ATAN..

 
Semua Warga Felda Purun Sayangkan Dia,,,,,,
Sumber ,FELDA-PURUN-united

Nota khas Penulis Laman.....
Komen – komen pengikut FELDA PURUN United berkenaan ATAN yang  dapat aku kumpulkan dan disediakan dalam bentuk rencana. Walaupun nama komentatur ( maafkan aku ) telah aku padamkan, ayat – ayat dan huruf – huruf mereka tidak satu pun aku buang. Rujukan lanjut tentunya di www.facebook.com/pages/Temerloh-Malaysia/FELDA-PURUN-united

Atan yang kita kenali….
Dia xpernah mengalah...dia xkenal erti putus asa...dia bersemangat waja...lagenda felda purun sepanjang zaman...W'pun begitu Atan jemaah paling setia ke Masjid... dari aku kecik sampai besor dia tetap ke Masjid. skrg aku tak tau sbb dh lama tak jumpa dia.
Sebut jer ATAN.....sume kenal..huhuhuhu . teringat masa di landa musim pera-pera jualan langsung kat dewan balairaya...pintu dah berkunci tetiba kena ketuk dengan kuat2 bertalu-talu dari luar..gedegang-gedegung..ingatkan sapa..buka2 tgk atan..dia pun nak joint pera-pera..he.he..
Tipula kalau warga felda purun xkenal pada jejaka bernama ATAN ni...
mase skolah dulu lepas abes skolah mmg akan singgah stal atan tepi pintu pagar...best wooo aiskrim asam masin!!! tapi skarang dah maju.aiskrim coca cola .
Die penah kejo bdk yg buli aku. aku pun x ingat bdk mane tp tahap bro la dr aku ms 2. sob....sob... apesal la korg letak muke die. rindu wooo nk blk prn.
Kerjaya menjual aiskrim selagi hayat di hujung nyawa. tak sangka atan begitu lama menjual ice-cream... moga2 dia sihat hingga akhir hayat.. go atan go!!! nx askerem asam masin stu..yg gebu pnye.. Ingat time balik sekolah, atan dah sedia dgn aiskrim kat gate sekolah, menggoda jiwa betul tgk aiskrim di tgh panas terik tu..semoga Atan sentiasa dimurahkan rezeki dan sihat2 selalu. amin...
Satu peristiwa yg ku kira lucu tentang atan ..yg masih fresh dlm ingatan...ada sorang budak beli aiskrim satu...pastu bayo guna duit lima ploh sen sekeping...atan cuma pulangkan 10 sen je baki kat budak tu..budak tu merayu2 cam nak nangis minta atan pulangkan lik lg 30 sen..sambil cakap...aku bagi 50 sen tan..bukan 20 sen ...patut ko bg 40sen blk kat aku..sebab masa tu atan cuma di ajar transaksi ngan duit 10 sen dan 20 sen je masa tu..
CUIT SIKIT...
 
ATAN..pendengar setia Pahangfm
Sumber FELDA-PURUN-united
ATAN bukan "somebody", bukan juga pemimpin masyarakat tersohor dan dia juga bukan pentadbir rancangan.

Atan hanyalah seorang generasi kedua Felda ( GENERASI BARU ) yang tergolong sebagai Orang Kurang Upaya ( OKU ) kerana mengalami masalah pertuturan. Khabarnya, berlaku demikian kerana diserang demam panas ketika masih kecil.
Istimewanya insan bernama ATAN ini ialah, beliau tidak pernah menyusahkan sesiapa, pandai berdikari dan amat menggemari majlis - majlis keramaian di Felda Purun.

Tak kira ianya hanya satu jualan produk, jamuan hari raya, kenduri kahwin malah berlaku kematian pun, ATAN tetap akan hadir dan membantu setakat mana yang beliau mampu.
Segala - gala tentang ATAN telah tercatat menerusi komen - komen di atas kecuali satu iaitu..Ingatlah barang sape jarang nampak atan..maknanye jaranglah ke masjid...barang sape x pernah nampak atan maknanya korang x ke masjid la tue...hehehe... demikian komen pedas dan pedih  Ayahcik Nazrol Al-puruni .
ATAN disanjung  kerana iltizam dan komitmennya kepada masyarakat  yang tinggi.  Kalau ATAN BOLEH, kenapa tidak kita ????? Sementelahan pula, kita dibayar gaji dan disediakan segala macam kemudahan untuk memberikan  perkhidmatan cemerlang kepada masyarakat.
FIKIR -  FIKIRKAN..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH