Jumlah Paparan Halaman

26.9.13

BERMULA SAINGAN SUKU AKHIR.....

Esok akan bermula saingan Suku Akhir Piala Malaysia.

Pusingan pertama ini sepatutnya bermula hari ini dengan Lions XII FC bertemu ATM di Singapura. FAM mempercepatkan jadual Lions bagi membolehkan mereka turun menentang Selangor di Shah Alam, Sabtu ini.

Namun, Piala Sultan Selangor yang lebih merupakan perlawanan persahabatan , bukanlah tumpuan sebenar Lions XII FC. Piala Malaysia tetap menjadi keutamaan.

Jadual penuh Suku Akhir Pusingan 1;
Perlawanan pembuka tirai peringkat kalah mati diantara Pahang dan PKNS FC ini seumpama Final pulak. Dua stesen TV menyiarkannya secara langsung.

Pahang tewas 1 -3 ketika bertemu PKNS FC di Kuantan semasa Liga Super. Bagaimana pun, PKNS FC tewas 4 - 5 di Shah Alam.

Lions XII FC menang kedua - dua perlawanan Liga Super. Ini bermakna, ATM perlu berkerja keras Sabtu ini.

Menariknya, ATM menyingkirkan Lions XII di Separuh Akhir Piala Malaysia 2012 menerusi sepakan penalti 5 - 4, setelah terikat 2-2.

Rekod pertemuan Darul Takzim FC dan Kelantan seimbang. Seri di Kota Bharu. Kelantan tewas 0 - 2 di Johor Bahru. Dan, Kelantan meraih kemenangan di Final Piala FA 2013.

Jika T - Team FC dan PKNS FC boleh memang di Johor Bahru ketika saingan Kumpulan B, aku fikir Kelantan juga boleh menang Sabtu ini.

Sarawak lebih unggul berbanding Sime Darby FC ketika saingan Liga Premier. Sarawak memang 1 - 0 di Kuching dan seri 0 - 0 di Selayang.

Ketika ramai pemerhati menjangkakan Sarawak boleh mengatasi Sime Darby, aku fikir anak - anak buah Ismail Zakaria itu bakal melakukan kejutan, Sabtu ini.

Kejutan amat sinonim dengan Sime Darby ketika saingan Kumpulan A tempohari. Kalu tak percaya, tanyalah ATM dan Selangor.

Apa jua keputusan diantara Sarawak dan Sime Darby ini, satu pasukan Liga Premier dari Balang 3 ketika undian lalu, akan ke Separuh Akhir. Jika Sime Darby yang layak, itu satu kejayaan buat pasukan yang mula menyertai Piala Malaysia sejak musim 2011.

Laluan lapan pasukan ke Shah Alam;
CUIT SIKIT:

Ketika heboh Perak sedang disiasat SPRM, aku terasa sunyi pulak di Seremban ini.

Maklum sahajalah, yang lebih dahulu riuh rendah pasal rasuah, bookies dan SPRM adalah PBNS.

Namun, hingga kini tiada satu khabar pun berkaitan siasatan awal atau siasatan lanjut. Atau, memang tidak disiasat pun.

1 ulasan:

  1. assalamualaikum tuan, ada sedikit kesilapan pada logo LIONS XII la tuan.

    BalasPadam

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH