Jumlah Paparan Halaman

17.9.13

TAK SEMPAT SABTU, SELANGOR DAH OUT.....

 KEPUTUSAN PENUH PERLAWANAN KE 5 WATSON PIALA MALAYSIA 2013.
Tanpa perlu menanti apa jua keputusan diantara Lions XII dan Sarawak esok, PKNS FC muncul pasukan pertama mengesahkan tempat ke Suku Akhir.
Ketika PKNS FC bergembira di Shah Alam, Si ABANG BESAR PIALA MALAYSIA, Selangor pastinya MERAH PADAM di Selayang. Muncul pasukan pertama dari Kumpulan A tersingkir. Itulah pencapaian terkini skuad Naib Juara Liga Super 2013 itu.

NS gagal mengulangi pencapaian cemerlang menang di arena lawan. Namun, jalan masih luas terbentang apabila turun menentang Terengganu di Paroi, Sabtu ini. Jangan berduka Jang dan Milah biarpun NS tewas 0 - 3 kepada Pahang.

CUIT SIKIT:

Sabtu ini, samada Johor, ATM atau Sime Darby FC bakal menuruti jejak Gergasi Merah Padam itu untuk tersingkir daripada peringkat kalah mati.

Ketika PKNS FC sudah mengesahkan tempat, satu lagi pasukan, Johor DTFC bakal tersingkir sekiranya tewas Sabtu ini. T - Team FC boleh menjadi pasukan kedua layak ke Suku Akhir dari Kumpulan B. Sementelahan pula lawan mereka adalah Felda United FC yang telah sah tersingkir itu.

NS pastinya perlu memang bertemu Terengganu. Ini bagi memastikan tiada pakatan pantai timur berlaku di Kota Bharu. Sekiranya Pahang dan Kelantan bermain untuk seri, satu daripada mereka bakal tersingkir. Jika NS menang dan Pahang tidak kalah di Kota Bharu, maka, NS dan Pahang akan ke Suku Akhir.

Kemenangan Kedah di Ipoh membuka kembali persaingan Kumpulan D itu. Pastinya laluan Perak dan Lions XII amat berliku.

Sabtu nanti, Kedah bertemu Lions XII di Alor Setar dan Sarawak bertemu Perak di Kuching. Kedua - dua tuan rumah boleh ke Suku Akhir seandainya menang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH