Jumlah Paparan Halaman

6.9.13

PEMAIN KOREA CIPTA REKOD DUNIA.....

Menjelang sepak mula Pestabola Merdeka 2013, Myanmar, bukan Malaysia, bukan juga Thailand, jauh sekali Singapura mendapat suntikan semangat luar biasa.


Myanmar dilatih oleh seorang bangsa Korea yang amat sinonim dengan Pestabola Merdeka itu, pasti boleh muncul juara dengan mudah.

Maklum sahaja, berdasarkan laporan Kosmo hari ini, jurulatih Myanmar itu sudah menyertai Pestabola Merdeka sejak berusia DUA TAHUN.....

Tanpa ada rasa kemaluan, wartawan Kosmo ini amat bangga menulis usia pemain berkenaan adalah 58 tahun. Usia Merdeka bermula 1957 itu hanyalah 56 tahun. Jadi, bukan salah aku, sekiranya aku menganggap Park Sung-Hwa adalah pemain bola yang telah mencipta rekod dunia.

Pada usia dua tahun, beliau telah diberikan kepercayaan oleh negaranya menyertai Pestabola Merdeka 1957. Semasa diturunkan itu, aku percaya Sung-Hwa pastinya turut menghisap puting kosong dan memakai lampin. Semasa rehat separuh masa, ketika rakan sepasukan menghilangkan dahaga dengan minum air suam, Sung-Hwa pastinya baring melentang menghisap botol susu.

Situasi yang amat membanggakan Korea. Setakat ini, Pele, Maradona, Kevin Keegan, Messi, Neymar dan Shafiq Rahim gagal mencabarnya. Nazrin Nawi pun tak mampu untuk memecahkan rekod ini.
Lebih menarik, Datuk Soh Chin Aun [1950] dturut menyertai Pestabola Merdeka Edisi Pertama itu pada usia 7 tahun.

Hanya fakta yang benar adalah pertembungan Soh Chin Aun [ Datuk], Santoh Singh [Datuk] dan Mendiang R. Arumugam dengan trio Korea pada 1977 dan 1978 sahaja.

CUIT SIKIT:

Apakah kaitan laporan tak masak ini berkaitan dengan akhbar Kumpulan Utusan yang dikatakan ramai pihak seringkali membuat laporan tipu khususnya berita politik?

Jika benar, amat malanglah Malaysia yang baru menyambut Ulangtahun ke 56 Kemerdekaannya, kerana mempunyai akhbar yang menggaji wartawan pemalas dan editor tongong.

Laporan berkaitan sejarah ini adalah fakta. Tidak boleh diputarbelitkan sesodap tokak yo. Fakta tetap fakta. Bukan Auta.

Hampir keseluruhan wartawan di Malaysia sekarang ini lulusan IPT. Tapi bodoh dan pemalasnya seperti bebudak tadika jer.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH