Jumlah Paparan Halaman

1.9.13

MENCARI C1 & C2.....

Kemeriahan sambutan Merdeka di Negeri Sembilan pastinya tambah berseri apabila keputusan hari ke 4 Piala Malaysia 2013 menyebelahi pasukan NS.

Selaku pasukan dari balang 4 ketika proses undian, tiada siapa yang berani meletakkan harapan buat NS ketika itu. Sehabis baik tanggapannya hanyalah selaku pasukan pengacau.

Ketika ini, segala - galanya sudah berubah. NS sudah berjaya mengikut jejak ATM di Kota Bharu. Kelantan tewas 1 - 3 kepada ATM pada 13 April lalu. Kekalahan tunggal kepada pasukan tempatan di Kota Bharu buat tuan rumah. Satu lagi kekalahan Kelantan di Kota Bharu adalah di pertandingan Piala AFC. Kelantan tewas 0-2 kepada Kitchee FC dari Hong Kong pada 14 Mei.

Mengimbas kembali pencapaian cemerlang NS setakat ini, aku paparkan keputusan dan carta kumpulan setiap hari perlawanan.
Hari demi hari;



Mata maksima;
Baki perlawanan;
Setelah usai empat perlawanan, tiada satu pun pasukan dari kumpulan ini yang telah mengesahkan tempat di suku akhir.

Malah, tiada juga satu pasukan pun telah sah tersingkir daripada saingan. Keempat - empatnya masih di landasan yang tepat untuk meneruskan saingan.

Aku fikir C1 dan C2 bakal ditentukan pada hari terakhir saingan peringkat kumpulan, 21 September. Dan, tugas pengacau bukan lagi terpikul oleh NS. Sebaliknya, tugas ini sudah beralih ke Terengganu.

Ramalannya begini;

17 September: Pahang dan Terengganu menang. Kedudukan carta akan menjadi;
PAHANG- 8 mata. NS-7 mata. TERENGGANU-7 mata. KELANTAN-5 mata.

21 September: NS dan KELANTAN menang. Kedudukan carta akan berakhir begini;
NS- 10 mata. PAHANG- 8 mata. KELANTAN- 8 mata. TERENGGANU- 7 mata.

C1 - NS. C2 - PAHANG / KELANTAN [ tertakluk kepada perbezaan jaringan / jumlah jaringan / jumlah bolos ].

Namun, jika NS berjaya meneruskan fenomena MENANG DI ARENA LAWAN pada 17 September, satu daripada dua tempat ke suku akhir bakal menjadi milik NS. Satu lagi tempat bakal menjadi rebutan PAHANG, KELANTAN dan TERENGGANU. Itu pun jika Terengganu menang ke atas Kelantan.

CUIT SIKIT:

Apa yang perlu dilakukan oleh keempat - pasukan khususnya NS, adalah mengekalkan momentum kemenangan dan mengelakkan daripada kalah dua perlawanan terakhir itu.

Rehat lebih dua minggu itu pasti mematikan mood dan prestasi terkini setiap pasukan. Namun, ianya juga baik untuk merawat kecederaan pemain. Baik juga untuk membolehkan menilai kembali prestasi terperinci setiap perlawanan sebelum ini.

DAN, faktor utama kebangkitan NS sekarang adalah kerana ketajaman dua pemain ini;
NO.16: 

S.SIVANESAN MENGETUAI SENARAI PENJARING TERBANYAK PIALA MALAYSIA 2013 DENGAN 5 GOL.


NO.20: 

FABIO DI TANGGA KE2 SENARAI PENJARING TERBANYAK PIALA MALAYSIA 2013 DENGAN 4 GOL.


SEMBILAN gol menerusi empat perlawanan adalah kurang dua berbanding sebelas gol dalam 22 perlawanan Liga Super musim ini.

Itulah punca kejayaan NS setakat ini. Namun, setakat ini, NS hanya menang pertempuran, bukan memenangi peperangan secara keseluruhannya.

HOBEN JANG HOBEN!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH