Jumlah Paparan Halaman

15.12.11

GEMPAK PULAK DAH.....

Tan Sri Rozali Ismail menafikan beliau cuba menghalang proses penyenaraian Felda Global Ventures Holdings (FGVH), sebaliknya menegaskan, beliau hanya mahukan lebih banyak masa untuk mengkaji sama ada langkah itu akan memanfaatkan para peneroka.

Pengerusi Gabungan Generasi Wawasan Felda ini melahirkan pendirian ini ketika mengumumkan pembentukan satu pakatan bersama Jawatankuasa Pengerusi Perunding Felda (JKPP) untuk mengkaji merit langkah penyenaraian agensi itu di Bursa Malaysia.

Ikatan itu yang dikenali sebagai Gabungan Peneroka Generasi Wawasan Felda Kebangsaan (Gempak) akan meneliti dengan mendalam kandungan cadangan dengan pakar runding bebas dan juga akan bertindak sebagai perantara antara FGVH dan para peneroka, kata Rozali
“Masalahnya ialah soal penerangan tidak terurus. Sekarang ia mudah. Felda Global boleh datang kepada kami dan membuat penjelasan, hanya satu pihak. Jadi, kami akan berurusan dengan mereka.
“Sehingga kami memahami cadangan penyenaraian, kami tidak akan ya atau tidak. Saya berharap Felda Global Ventures dan Felda akan memahami kekangan kami,” kata beliau.
Rozali juga menafikan beliau mahu menggantikan Tan Sri Isa Samad sebagai Pengerusi Felda Holdings.
“Persoalan mengenai jawatan tidak timbul buat saya. Kami bekerja untuk melindungi kepentingan Felda dan generasi semasa dan akan datang.
“Perdana menteri akan memutuskan soal jawatan. Apa juga keputusan dibuat, kami tidak ada masalah,” katanya lagi.
Minggu lalu, Ahli Parlimen Bayan Baru Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim mendakwa bekas pengerusi Felda Tan Sri Yusof Noor Yusof dan Rozali kemungkinan bergandingan dengan pembangkang dalam menentang penyenaraian FGVH.
CUIT SIKIT:

Khabarnya, hari ini ada pula demo yang dianjurkan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Felda, Majlis Belia Felda Malaysia (MBFM), dan Pengerusi Gerakan Memartabatkan Pejuang Negara (GMPN), dan Pemuda Umno Selangor. 

Kunun kata mereka, mereka menyokong transformasi dan penyenaraian saham FELDA. Tapi, aku fikir, mereka ini berdemo kerana semalam ANAK telah berDEMO mempertahankan Dato' Dzul.

TAPI, aku tahu mereka yang turun berDEMO hari ini, TAK FAHAM atau TAK MAHU FAHAM - FAHAM, erti Transformasi itu sendiri.

Jika sekarang dapat 2 billion, selepas diapungkan saham, kita hanya dapat 508 juta, adakah itu TRANSFORMASI yang perlu disokong dan dipertahankan? Dah TINGGAL SUKU pun nak pertahankan ke?

Di NS ini pun, orang dah tak main masuk - masuk suku ni!

TRanSFORMASI adalah perubahan total yang membawa lebih kebaikan bukannya dapat suku je! Ini satu lagi DOL!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH