Jumlah Paparan Halaman

25.2.11

FELDA DI KERDAU.....

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau diadakan pada 6 Mac dan penamaan calon pada 26 Februari, - BERNAMA.
APA ADA DI DUN KERDAU
CUIT SIKIT:

Zolkopli Bin Soik - FELDAJengka 25,  A Rahman Bin A Hamid - FELDA Jengka 22 (Terkis) dan   
Samsudin Bin Jantan@ Mohamad - FELDA Jengka 23 (Tonkin)   
Zolkopli Soik
tiga nama di atas adalah orang FELDA yang dijangka paling sibuk di dunia sehingga 6 Mac nanti..selepas tiga nama ini;Arshad Bin Ahmad - FELDA Chempelak, Mohd Timyati Bin Sajiran - FELDA Chemplak Barat  dan  Zolkipli bin Md Yusof  - FELDA Tenang 
Zolkipli Md Yusof
sibuk di DUN Tenang baru - baru ini. Siapa mereka? carilah di sini
Setelah 3 FELDA di DUN Tenang menyumbang lebih 41% undi BN baru - baru ini, pastinya 3 FELDA di DUN Kerdau juga dituntut demikian atau perlu menyumbang lebih lagi.
Pasti dan soheh, DUN Kerdau yang hanya muncul di peta pilihanraya Malaysia mulai 2004 [PRU 11] akan mendapat ADUN yang ketiganya mulai 6 Mac nanti.
Apa yang aku fikirkan ialah, sehingga ke saat ini, calon - calon BN di DUN Kerdau, adalah datangnya dari kawasan di sebelah kiri Sungai Pahang, sedangkan DUN Kerdau mempunyai lebih banyak kawasan di sebelah kanan Sungai Pahang itu.
PETI UNDI DUN KERDAU
Tiadakah umat yang layak dari sebelah kanan Sungai Pahang itu, untuk menjadi calon?
Dan, sampai bila orang FELDA hanya menjadi orang yang mengundi [pengundi] tetapi tidak berpeluang untuk menjadi orang yang diundi [calon]?
Ikut bahasa Kereda, Pahang:
Kabonye ghamey anok Felda hok berjaye..takkan takde hok layok jadi calon?
Terjemahannya:
Khabarnya ramai anak FELDA yang berjaya..takkan tak ada yang layak menjadi calon?
MASANYA SUDAH TIBA BUAT WARGA FELDA UNTUK MENJADI PEMAIN UTAMA DAN ORANG PENTING DI PERSADA POLITIK NEGARA.  JIKA TIDAK MENJADI MENTERI, ANDA MUNGKIN  BOLEH MENJADI PENGERUSI FELDA.
Sampai bila kita hanya bertepuk untuk orang lain, FIKIRKANLAH!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH