Jumlah Paparan Halaman

21.4.12

TAKANANG JUO.....

Sabtu 21 April 2012 adalah hari yang istimewa buat dua pasukan Pantai Timur, Kelantan dan Terengganu.

Kedua - dua pasukan akan menjadi tuan rumah kepada lawan masing - masing di peringkat separuh akhir Piala FA 2012. Piala yang pernah singgah semusim di Seremban dan kini menjadi mimpi ngeri buat NS.

Mimpi ngeri? Ya! MIMPI NGERI. Aku ceritakan nanti sebab sekarang telah masuk waktu untuk mengenang kembali betapa NS pernah menjuarai Piala FA pada tahun 2003 dan 2010.

Aku imbas kembali final 2010 buat tatapan kalian.....
Tahun 2003, NS muncul juara setelah menewaskan Perlis 2-1 di Ipoh.

Kembali ke bumi nyata, marilah kita lihat pasukan yang telah dan sedang berkuasa di Piala FA ini dalam tempoh enam musim terakhir ini.....
Tahun ini, dua finalis musim lalu, Kelantan dan Terengganu masih bernyawa di peringkat separuh akhir.....
Dua calon Juara Liga Super, Satu Pemburu Liga Premier dan Satu Yang Sedang Mencari Nafas di Liga Super bakal bergelut di Separuh Akhir Piala FA 2012.
Laluan keempat - empat pasukan adalah.....
Laluan ke Separuh Akhir.
Di peringkat separuh akhir ini, pastinya ada empat individu yang menjadi tumpuan.....
Empat 'the Brain' yang masih bernafas di Piala FA 2012
Dalam tempoh tiga musim terakhir ini, Wan Jamak nampaknya dua kali berada di peringkat separuh akhir Piala FA.

Musim 2010 beliau bersama NS berhadapan dengan Selangor di peringkat ini. Keputusannya, NS dan Selangor seri 2-2. NS layak ke final bertemu Kedah berdasarkan kelebihan jaringan di tempat lawan.

Musim lalu, Wan Jamak dan NS tersungkur di pusingan kedua apabila tewas menerusi sepakan penalti 2-4 kepada Kuala Lumpur di Paroi. Kegagalan itulah antara punca Wan Jamak ditamatkan kontrak dan digantikan oleh Azraai Khor.

Musim ini, Wan Jamak kembali ke separuh akhir Piala FA bersama Kedah. Mungkinkah strategi mencari kelebihan gol di tempat lawan akan dipraktikkan lagi oleh Wan Jamak, sama - sama kita nantikan.
Prestasi Pasukan Sepanjang April di Liga Premier dan Liga Super.
MENCATUR PERLAWANAN

Berdasarkan perestasi tiga perlawanan peringkat liga, Kelantan dilihat memiliki sedikit kelebihan berbanding Kedah kerana tidak tewas. Tetapi, masing - masing menang di perlawanan terakhir itu. Dan, kedua - duanya menang di tempat lawan.

Bertandang ke Kota Bharu, Kedah pastinya memiliki moral yang tinggi setelah menang di Kuching pada 17 April lalu.

Pertemuan diantara Terengganu dan Sime Darby juga tidak kurang menariknya. Sime Darby hadir ke Kuala Terengganu dengan bekal tiga kemenangan sepanjang April sedangkan Terengganu kelihatan sedang merosot prestasi mereka.

Di sepanjang April ini, Terengganu jelas amat goyah dengan kekalahan teruk 1-6 di tangan Selangor pada 7 April. Pada 10 April, mereka tewas pula kepada Tampines Rovers di Piala AFC.

Malah kemenangan dan keputusan seri dengan NS di dua perlawanan terakhir itu, bolehlah disifatkan sebagai nasib masih menyebelahi mereka.

Di separuh akhir pertama ini, aku fikir, Ismai Zakaria dan Sime Darby serta Wan Jamak dan Kedah bakal memiliki kelebihan kerana pasukan tuan rumah pastinya akan lebih tertekan. Yang paling tertekan pastinya Mat Zan dan Terengganu.

CUIT SIKIT:

Buat penyokong setia NS, sehingga tibanya detik dan waktu untuk NS berada di tahap ini, kita soba ajo la......
Sesamo kito nengok tv yo...maghin - maghin tu oghang yang nengok kito kek tv, ni maso untuk kito pulak nengok oghang. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH