Jumlah Paparan Halaman

12.4.12

A BATTLE?.....

Dua pasukan yang berada di darjat dan status yang berbeza akan bertempur di Melaka.

Felda United [FU] adalah pasukan yang mewah dengan penaja dan pemain muda berbakat dan berpengalaman. Namun, pasukan ini tidak dibina berasaskan generasi baru Felda yang heboh dilaung dan diusung ke seluruh pelusuk alam.

FU sama sekali tidak sukar mencari bajet dan penajaan kerana ia memang lubuk duit. Lain halnya dengan Kuala Lumpur [KL].

KL terkial - kial membina pasukan setiap kali musim bermula. Saban tahun pemain mereka berhijrah kerana tuntutan poket membuatkan KL terpaksa menggunakan pemain Piala Presiden untuk membentuk pasukan baru.

Justru, tidak hairan KL berada di tahap sekarang.

Jumaat ini bakal berlangsung satu pertempuran sengit dan senget di Melaka. Sengit mungkin kerana berlakunya kejutan FU tewas kepada KL.

Senget kerana dua pasukan ini berdiri tak sama tinggi, duduk pun tak sama rendah.
CUIT SIKIT:

Menarik juga kerana Battle of The Corot ini bakal disiarkan secara langsung di Astro Arena, stesen penaja Liga Malaysia ini.

Menang buat KL tidak akan mengubah apa - apa. Mereka tetap didasar liga. Manakala buat FU, menang bermakna mereka akan keluar buat seketika daripada zon penyingkiran.

A Battle? Yes, correct, correct, correct! Sebabnya, FU tidak sepatutnya berada di bawah berdasarkan bajet. Namun, duit bukanlah segala - galanya jika kualiti permainan FU dan KL adalah sama teruk.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH