Jumlah Paparan Halaman

23.12.12

PIALA AFF SUZUKI 2012 6.....

Berakhirnya perjuangan Thailand di arena sendiri maknanya berakhir jugalah Kejohanan Dwi Tahunan bernama Piala AFF Suzuki 2012.

Sekadar mengimbas semula kejohanan peringkat ASEAN yang berlangsung hampir sebulan ini, aku paparkan secara bergambar, apa yang dapat aku kumpulkan;

KEPUTUSAN PENUH
STATISTIK PENCAPAIAN SEMUA PASUKAN

SENARAI PENJARING GOL

LALUAN KE MERCU JAYA

PENGHARGAAN PASUKAN & INDIVIDU
SEJARAH PENCAPAIAN SEMUA PASUKAN
CUIT SIKIT:

Jelas dan nyata, setakat sembilan kejohanan, Singapura dan Thailand masih menjadi kuasa bola sepak ASEAN. Malaysia dan Vietnam pula setakat ini muncul sebagai Juara Sehari Semalam sahaja.

Vietnam selaku Juara 2008, hilang di senarai 'top 4' pada kejohanan ini. Jika tidak berhati - hati, aku fikir, Malaysia juga bakal menurut jejak Vietnam pada 2014 nanti. 

Apa yang dicapai oleh Harimau Malaya pimpinan King Gobal telah menjadi sejarah. Yang pastinya, di mata aku, selepas muncul Juara 2010, King Gobal gagal meningkatkan mutu permainan dan lebih malang, Malaysia amat naif secara tenikalnya berbanding dua finalis kali ini.

Akhirnya, slot tuan rumah bersama untuk,
khabarnya menjadi rebutan Filipina biarpun AFF telah mengumumkan Singapura dan Vietnam bakal menjadi tuan rumah.

Bagi aku, tak kisahlah nak main di mana pun. Yang penting ketika itu, mampukah prestasi Harimau Malaya meningkat. Atau masih di tahap sekarang?

Mampukah Malaysia menjulang semula Piala AFF atau sekadar mengekalkan Piala FAIR PLAY? Sama - sama kita nantikan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH