Jumlah Paparan Halaman

22.7.11

MENYAMBUT KEPULANGAN PM.....


CUIT SIKIT:

Boleh tahanlah sambutan Warga FELDA Wilayah Raja Alias { Felda Negeri Sembilan } tu.  Selepas buat riuh geger dan melaung - laungkan sokongan kepada YAB PM di KLIA, mungkin riuh geger jugalah di Nilai 3.

Yang menzahirkan sokongan adalah Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Rancangan [JKKR], Gerakan Persatuan Wanita [GPW] dan Belia. Tahniah, tahniah, takziah.

Tahniah 2 kali kepada JKKR dan GPW sebab ke KLIA dan mungkin juga ke Nilai 3 selepas itu. TAKZIAH kepada BELIA FELDA tu sebab yang kelihatan di foto yang tidak pernah menipu tu adalah Belia Purba dab Belia Antik FELDA. Belia FELDA yang menurut Akta Pembangunan Belia mestilah berusia diantara 15 hingga 40 tahun.


Yang terzahir di foto itu, mungkin berusia belia cuma wajah mereka cepat kelihatan tua kerana kerja - kerja di kebun getah dan kebun sawit selama ini. Atau, memangnya Belia FELDA ini masih tidur dan terus tertidur kerana bosan menunggu rumah generasi kedua yang belum dibuat walaupun sudah bertahun disebut- sebut akan dibuat. Entahlah.....

Kepada orang kuat yang buat sepanduk dan bawa warga FELDA ke KLIA tu, nasihat aku, lain kali kalau nak buat begitu, pastikan yang tertulis dan yang bergambar itu betul dan tepat komponennya. Janganlah kata Belia kalau yang hadir tu hanya AYAH dan OMAK kepado BELIO...Kalau nak menipu, menuntutlah dengan aku.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH