Jumlah Paparan Halaman

23.7.11

CAP AYAM.....


 barisan utama termasuk 2 pemain cap ayam yang bernombor 9 dan 13 tu.

Barisan Pemain Aku Pinjam dari album rakan fb HAFIZAL HAMAD, Pengulas Sukan RTM tu.
Singapore 5
Đurić  7', 81'  Qiu Li  22'  Fahrudin  44'  Shi Jiayi  45+1'
 Malaysia 3
Mohd Sali  1', 71' Hadi Yahya  70'
barisan cap ayam menghasilkan keputusan cap ayam kerana pemain nombor 5 dan nombor 6 di pertahanan tengah mempamerkan prestasi cap ayam


CUIT SIKIT:-


Aku tak tahu apa yang difikirkan oleh Datuk Rajagobal ketika menurunkan barisan begitu ketika bertemu Singapura tadi.

Ini bukan lagi pertemuan menguji pemain seperti bertemu Arsenal dan Liverpool tempohari. Ini adalah perlawanan sebenar yang penting. Bukan cobaan lagi.


Menurunkan pemain yang tidak pernah turun sebagai pemain utama sebelum ini di gelanggang lawan, bagi aku bukanlah sesuatu yang wajar. Akhirnya, keputusan cap ayam itu terhasil di separuh masa pertama. Walau pun mendahului seawal minit pertama, Malaysia akhirnya mendapat keputusan cap ayam tu apabila bahagian midfield tidak berfungsi dan 2 pertahanan tengah Malaysia juga mempamerkan prestasi cap ayam.


Hanya selepas Amirulhadi dan Abd. Hadi Yahya dimasukkan, barulah ada sengat dan hasilnya Malaysia mendapat dua gol di separuh masa kedua. Dalam kedudukan ketinggalan 3-4 itu, sekali lagi pertahanan tengah Malaysi buat kerja cap ayam dan membiarkan Singapura mendapat gol kelima mereka.


Ketinggalan dua gol masih boleh diatasi di Bukit Jalil nanti dengan syarat barisan cap ayam ini tidak lagi diturunkan.


Dengan hanya kemenangan dengan margin dua gol, Malaysia akan ke pusingan ketiga  menerusi kelebihan jaringan di tempat lawan, dengan syarat Singapura tidak menjaringkan empat gol di Bukit Jalil. Selamat maju jaya.

Lain - lain keputusan di


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH