Jumlah Paparan Halaman

2.10.12

KEPUTUSAN PENUH SUKU AKHIR.....

2 Oktober 2012 menjadi titik noktah perjuangan 4 lagi pasukan di Era Piala Malaysia. Juara Bertahan NS, Naib Juara Liga Premier 2012 Pahang dan dua pasukan kelab, Felda United dan Johor FC akhirnya terpaksa menutup kedai perjuangan.
 
Ketika Johor FC dan Felda United berkunjung ke arena lawan dengan bekal negatif, Pahang pula hanya mempunyai bekalan tipis untuk dibawa ke Singapura. Dengan situasi begitu, tidak ramai yang mahu memberikan peluang kepada ketiga - tiga pasukan apabila mereka berhadapan Lions XX, Kelantan dan Selangor di arena lawan.
 
Namun, situasi sedikit berbeza buat NS yang cuma ketinggalan 1 gol di Selayang dan menjadi tuan rumah pula kepada ATM. Ribuan yang hadir di STAR, Paroi serta ratusan ribu lagi yang menonton di pelbagai tempat pastinya bersatu harapan dan impian. NS pasti bangkit di Paroi seperti yang dilakukan musim lalu.
Perhatikan bagaimana di suku akhir 2011, NS tewas di arena lawan dan bangkit hebat di arena sendiri selepas itu.
 
Keputusan penuh suku akhir 2012, adalah seperti berikut;
Malangnya, NS bukan sahaja gagal bangkit seperti suku akhir musim lalu, mereka jelas tidak sekelas dengan ATM.
 
Maaf. Aku tidak berniat untuk menambah garam di luka parah Sang Rusa. Dari aspek serangan, NS dan ATM berada di kelas yang sama. Tetapi berlainan kelas apabila aspek pertahanan diulas.
 
Apa yang kelas terpamer di Paroi tadi adalah perbezaan disiplin pertahanan NS dan ATM. Ketika Irwan Fadzli Idrus kekal di garis pertahanannya samada ketika ATM bertahan mahu pun menyerang, Shukor Adan dan Farbak pula sering hilang dari posisi sehingga membolehkan ATM mendapat dua gol mudah.
 
Semua kesilapan pertahanan itu disebabkan tiadanya seorang pemain pun yang boleh menjadi holding midfielder. Yang boleh memegang bola dan merencanakan rentak permainan. Justru, Shukor dan Farbak terpaksa berada lebih jauh daripada posisinya untuk membanteras serangan ATM. Hasilnya, dua serangan balas ATM menghasilkan dua gol yang terus meranapkan impian NS tahun ini.
 
Mungkin aku bukan orang terbaik untuk memberikan komen, tetapi aku fikir, itulah juga pendapatnya jika anda bertanya kepada pakar bola sepak.
 
CUIT SIKIT:
 
Segala - galanya telah selesai. Bola sepak hanyalah sukan. Biar pun pahit, terimalah apa jua keputusannya. Tahun hadapan kito bersorak laie.
 
Mengambil ikhtibar daripada perlawanan terakhir musim ini di STAR, Paroi, sukalah aku memohon jasa baik pihak MPS khusunya supaya mengambil inisiatif mendapatkan kawasan letak kereta yang lebih banyak supaya tidaklah kawasan kejiranan seperti Paroi Jaya dan Pinggiran Golf itu menjadi medan letak kereta.
 
Apa yang aku lihat, habis segala pintu pagar kediaman penduduk Paroi Jaya terutamanya dijadikan tempat meletak kenderaan. Bukan selapis malah ada yang membuat parking sehingga dua lapis di lorong yang sempit. Jika berlaku kecemasan di kawasan berkenaan bagaimana ye?
 
Kepada MPS, sekiranya susah untuk mendapat tapak parking, runtuhkan sahaja bangunan yang kononnya disediakan sebagai arena bowling SUKMA 2004 yang tidak pernah digunakan itu. Lebih elok kawasan berkenaan dijadikan tempat letak kenderaan daripada tertongok bangunan usang dan menyakitkan mata.
 
Apa - apa pun, aku tetap bangga dengan NS. Hobin Jang Hobin!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH