Jumlah Paparan Halaman

6.10.12

LIONS BERTEMU JALAN MATI.....

Resah gelisah dan gundah gulana Abe Ya di Jalan Besar telah berakhir. Stadium Jalan Besar yang amat ditakuti oleh ramai pihak itu, tidak menjadi igauan buruk buat ATM. Sebaliknya, Stadium Jalan Besar itu, hampir menjadi jalan mati buat Lions XII.
 
Jika tidak kerana kelekaan 2 pemain kebangsaan, Amir Ridzwan Taj dan K. Reuben, ATM sudah pasti lebih lega apabila turun di Leg 2 pada 11 Oktober nanti. Ternyata, Amir Ridzwan dan K. Reuben hanya bertindak sebagai pegawai pengiring sahaja, apabila tidak mencabar lintangan bola tinggi berkenaan dan, memberikan gol penyamaan Lions XII. Sikap biasa pemain bola Malaysia, Ball Watching bukannya Ball Winners.
 
Jika kesilapan sebegitu dilakukan oleh pemain Liga Taman MPS atau Liga Tampin, aku boleh terima.Tetapi, kesilapan sebegitu tidak boleh diterima kerana kedua - dua pemain berkenaan datangnya daripada Liga IPT yang pernah diberikan tagline-Football With Brain.
 
Pun begitu, aku fikir Abe Ya telah melakukan kerja rumah yang cukup baik sebelum turun ke Jalan Besar kerana ternyata ATM begitu dominan di bahagian tengah. Hai-O, Bruno dan Rezal Zambery jelas menggunakan akal apabila bermain di padang sintetik berkenaan. Ketiga - tiganya bermain secara cerdik biar pun tidak pernah bermain di Liga Football With Brain itu.
 
Tindakan ATM bermain secara relaks dan lebih menumpukan kepada bahagian tengah dan pertahanan, membuntukan Lions XII yang biasanya akan bermain secara pantas menerusi hantaran jauh. Sekali lagi tahniah Abe Ya tetapi seperti tulisan sebelum ini, aku fikir keputusan untuk SF1 bakal ditentukan di Stadium MPS, Selayang 11 Oktober nanti.
 
CUIT SIKIT:
 
Beza antara ATM dan Lions XII hanyalah pengalaman. Dan kerana pengalaman jugalah, kita dapat saksikan tadi, Hai-O lebih banyak berada di midfield dan pertahanan, bukannya di samping Alex James di bahagian serangan.
 
Sebabnya, kerana berpengalaman, Hai-O boleh bermain di mana sahaja beliau diarahkan bermain. Dan, kerana pengalaman jugalah, gaji beliau mahal.
 
Hai-O, Shukor Adan dan mungkin juga Rezal Zambery masih boleh bermain untuk skuad kebangsaan. Tetapi, aku tahu, King Gobal pastinya tidak akan memanggil ketiga - tiganya untuk Piala AFF nanti. Amir Ridzwan Taj, K.Reuben dan Jayaselan juga yang bakal menjadi pilihan beliau.
 
Siapa boleh menegur beliau? Tiada siapa lagi setelah kita kehilangan Raja Bola. Dia sahajalah King Bola yang ada sekarang ini. Jangan marah heh!

1 ulasan:

  1. ye saye stuju...Hai-O, Shukor Adan dan Rezal Zambery boleh bermain untuk skuad kebangsaan...walaupun umur mereka sudah 30an tp mereka masih bertenaga untuk bermain bolasepak...Betul laa tu, xde sape boleh tegur Raja Gobal...

    BalasPadam

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH