Jumlah Paparan Halaman

6.10.12

REVIU SEPARUH AKHIR 1.....

Setelah Lions XII, Kelantan pula gagal di arena sendiri. Gagal yang aku maksudkan bukan kalah. Bukan kedua - duanya tidak baik. Tetapi keduanya - duanya gagal beraksi lebih baik berbanding lawan biar pun bermain selaku tuan rumah.
 
Ketika Lions XII lemas berhadapan barisan berpengalaman yang bermain secara relaks semalam, menyusul pula giliran Kelantan hilang idea berhadapan Gergasi Merah yang juga bermain secara relaks.
 
Kelantan biar pun menang 1-0, jelas kurang menyengat tanpa Piya yang ada masalah mata. Tanpa Piya, Pahlawan Merah jelas gagal beraksi sebagai pahlawan sejati.
 
Mendahului 1 gol dan berhadapan Selangor yang bermain sepuluh orang selama kira - kira 25 minit, Kelantan gagal meningkatkan momentum serangan. Lebih malang, tiada satu pun umpanan maut daripada midfield untuk disudahkan oleh Mat Yo atau Mat Dar.
 
Ketika menulis previu tempohari, aku jangkakan Kelantan bakal turun dengan aksi terbaik di Kota Bharu dan menang dengan 2-0. Namun, jangkaan aku meleset dan aksi Kelantan hanyalah lebih baik sedikit berbanding dengan persembahan ketika melayan Felda United 2 Oktober lalu. Baik sedikit tetapi belum mencapai tahap calon juara.
 
Dengan keputusan separuh akhir leg 1 seperti berikut,
aku fikir, 11 & 12 Oktober nanti bakal menyaksikan pertarungan sebenar calon juara Piala Malaysia 2012.
 
Tekanan perlawanan kedua nanti adalah kepada Lions XII dan Selangor. Jika ATM dan Kelantan mampu bertahan dengan keputusan di Leg 1, kedua - duanya akan ke final 20 Oktober nanti.
 
CUIT SIKIT:
 
Jelas untuk musim ini, Kelantan muncul sebagai pasukan paling lasak dan liat. Manakan tidak, bermain lebih 50 perlawanan dan tiada satu pasukan pun dari Asia yang mampu menewaskan mereka di Kota Bharu.
 
Arbil FC yang menang 4-1 di Separuh Akhir pertama Piala AFC ke atas Chonburi FC itu pun gagal menang di Kota Bharu.
 
Adakah pasukan lain di Malaysia yang boleh menuruti pencapaian Kelantan? Jawapannya, mungkin tidak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH