Jumlah Paparan Halaman

17.9.11

PELUANG KEDUA.....

Mulai malam ini, akan bermula pusingan kedua peringkat liga kumpulan, PIALA MALAYSIA 2011. Kesemua 16 pasukan yang bertarung, secara matematiknya masih berpeluang untuk menguasai kumpulan masing - masing.

Caranya mudah, ANDA lihat ruang PTS dua pasukan teratas, dan bandingkan pula dengan ruang MATA MAKSIMUM pasukan terbawah setiap kumpulan. Bukankah semua pasukan masih berpeluang untuk berada di atas?

Teruskan mengkaji.....

Kumpulan A:
JOHOR tanpa sebarang mata masih boleh berada di atas dengan syarat menang kesemua baki 3 perlawanan bermula malam ini. Ada berani ke JOHOR?

Kumpulan B:
SIME DARBY FC, pasukan perladangan [estet] yang terbesar di Malaysia ini, juga seperti Johor. Boleh berada di atas dengan syarat menang kesemua baki 3 perlawanan. Mustahil? Bola itu bulat....

Kumpulan C:
NAIB JUARA LIGA PREMIER 2011, Sarawak masih boleh mengENCANG lawan. Cuma, setelah gagal menang dua perlawanan di gelanggang sendiri, cabaran pusingan kedua yang bakal menyaksikan Sarawak akan bermain dua perlawanan di gelanggang lawan dilihat sedikit mustahil.

Apa pun, ENCANG SARAWAK ENCANG...Kasi NGAP semua lawan.....

Kumpulan D:
Jika ada pertandingan lawak berkaitan PIALA MALAYSIA 2011 ini, pastinya SELANGOR akan muncul juaranya. Gah dengan MISI 33 iaitu hasrat, hajat dan niat besar Selangor untuk muncul sebagai JUARA PIALA MALAYSIA kali ke 33.

Setelah tamat pusingan pertama, MISI Selangor tu, hanya bertaraf tempat ke 3 kumpulan. Jika ini berlanjutan, maka terkeluarlah RED GIANTS MERAH KUNING daripada pertarungan seterusnya, dengan muka MERAH PADAM....Misi dah tukar jadi jururawat la pulak.

CUIT SIKIT:

Sekadar renungan, PIALA MALAYSIA memang serba berkemungkinan. Buktinya, awal - awal lagi ada "bookies" ditangkap di Johor Bahru.

Satu lagi bukti ialah, kecuali Negeri Sembilan yang diletakkan di balang kedua semasa undian tempohari, 3 lagi pasukan pendahulu kumpulan adalah pasukan yang berada di balang ketiga semasa undian berkenaan.

Maknanya, pasukan - pasukan pilihan utama yang berada di balang satu iaitu, KEDAH, TERENGGANU, KELANTAN dan SELANGOR, mungkin tertekan dengan status pilihan utama itu sehinggakan mereka gagal beraksi dengan baik dan setanding dengan status pilihan utama itu.

PELUANG KEDUA maknanya mencari nyawa kedua untuk kesemua 16 pasukan itu. Jika gagal mengambil peluang, aku percaya, menjelang akhir September nanti, adalah Ketua Jurulatih yang akan dipecat buat kali kedua dalam tahun ini.

TUNGGUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH