Jumlah Paparan Halaman

18.8.13

UCAP SELAMAT BUAT RIDZUAN ABU SHAH.....

SELASA 20 Ogos bakal tiba kurang 30 jam lagi.

Kaki bola dan PSNS tentunya tidak sabar untuk sepak mula Piala Malasyia 2013. 
Banyak pasukan telah berubah terutamanya Darul Takzim FC dan Johor. Manakan tidak, Johor hanyalah pasukan satelit kepada Darul Takzim. Pemain dan Ketua Jurulatih salin bertukar diantara mereka.

FELDA United FC pula baru menyedari betapa mereka lebih dekat dengan Warga Felda sekiranya bermain di Temerloh. Selama ini mereka bermimpi betapa kuatnya sokongan orang Felda jika bermain di Kuala Lumpur, Melaka dan Kelana Jaya.

T - Team buat kesekian kalinya menukar Ketua Jurulatih. Bermula Orang Inggeris, Anak Tempatan, Orang Portugis dan akhirnya memilih seorang bekas pemain yang lebih dikenali sebagai pengulas, bukan sebagai Jurulatih, sebagai Ketua Jurulatih mereka.

Di kem Negeri Sembilan, saban hari kedengaran ucapan yakin boleh menang daripada pemain. Satu persediaan psikologi yang bagus. Kerana berada di Kumpulan Maut, suara si kerdil perlu tampil garang. Biar lawan takut. Biar lawan gerun dan kecut.

Jadual pusingan pertama sememangnya memihak NS. Satu away dan Dua home memberikan NS peluang untuk meraih mata. Enam mata di home dan satu mata di away pasti meletakkan mereka di dua tempat teratas kumpulan.
Namun, bolehkah mereka keluar daripada tahap persembahan di Liga Super itu? Di Liga Super permaianan NS bagus. Malangnya, gagal menjaringkan gol. Jika mendapat gol pun, di saat terakhir, kubu sendiri bocor.

Jika Ridzuan Abu Shah hanya mendapat kuasa ketika liga berbaki enam perlawanan, kini pentas Piala Malaysia juga menghidangkan enam perlawanan buat beliau. Semoga dalam tempoh persediaan Piala Malaysia, beliau mendapat idea baru buat NS.

CUIT SIKIT:

Biarpun PBNS telah mengumumkan bakal mencari Pengurus dan  Ketua Jurulatih baru musim depan, aku harap Duan boleh membuahkan sekurang - kurangnya satu mata di Kuala Trengganu Selasa nanti.
Padamkan rekod empat perlawanan tanpa menang bertemu Terengganu musim ini.

HOBEN DUAN HOBEN!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH