Jumlah Paparan Halaman

22.8.13

FENOMENA RIDZUAN ABU SHAH.....

Kurang 30 jam daripada catatan ini, biar sekecoh mana pun setiap pasukan, terutamanya yang kalah, bakal turun lagi ke padang pertarungan.

SELANGOR dengan Misi 33 yang tidak pernah terpadam dan tidak juga tercapai itu, pastinya mahu menjadika perlawanan bertemu ATM untuk mencari mata penuh.

Kegagalan mencapai kemenangan di Pasir Gudang Selasa lalu, pastinya mahu dilupakan oleh mereka.

Bagi ATM, satu lagi kekalahan, laluan mereka yang bergelar NAIB JOHAN PM2012 itu pasti semakin berliku.
Pengakuan silap TMJ dan tanggapan ada pemain tidak jujur di dalam pasukan oleh Ketua Jurulatih menjadi rencah pahit buat DTFC. Sabtu ini, DTFC bakal melayan Felda United FC di Johor Bahru. 
Pertemuan dua pasukan yang menang di Kuala Terengganu dan dua pasukan yang kalah di Johor Bahru bakal merubah carta kumpulan.

KUMPULAN C yang dilabel Kumpulan Maut sudah menampakkan kejutan di hari pertama.
Turut terkejut  pastinya Lions XII FC yang gagal menewaskan Kedah di Singapura. Lebih terkejut pastinya apabila ada sambutan aidilfitri di Stadium Perak dengan dentuman mercun.
Pastinya, kantung FAM akan masyukkkkkkkkkkkkk selepas kes ini dibicarakan.


CUIT SIKIT:

Ridzuan Abu Shah telah mencetus satu fenomena di NS. Setiap perlawanan pertama di tangan beliau, NS menang.

Sebagai rekod, 18 Mei lalu, NS mencipta kemenangan tunggal di Liga Super setelah menewaskan ATM di Paroi. Ianya muncul menerusi kendalian pertama Duan setelah Divaldo Alves direhatkan.

Dan, hampir tiga bulan selepas itu [ 20 Ogos ], sekali lagi fenomena menang perlawanan pertama berlaku. Kali ini di Kuala Terengganu. Duan mengemudi NS untuk menang perlawanan pertama Piala Malaysia 2013.

Semacam diatur - atur, selepas menang perlawanan pertama, perlawanan seterusnya adalah bertemu PAHANG.

Rekod Liga Super mempamerkan betapa Pahang pada 22 Mei 2013 menjadi pasukan pertama menewaskan NS setelah NS menang kali pertam di Liga Super.

Dan, pada 24 Ogos ini, lawan NS di Paroi adalah PAHANG. Mungkinkah pencapaian Pahang itu bakal berterusan? Sama - sama kita nantikan keputusannya sekitar jam 10.30 malam, Sabtu nanti.
Buat Ridzuan Abu Shah, tahniah kerana mengekalkan pencapaian menang perlawanan pertama itu.

Namun, janganlah diulangi fenomena perlawanan kedua itu. Jika rekod tanpa menang ke atas Trengganu boleh dipadamkan di Kuala Trengganu, inilah masanya untuk memadamkan pula rekod tanpa menang ke atas Pahang.

Lebih manis jika ianya berlaku di Paroi.

HOBEN JANG HOBEN! KAYUH DUAN KAYUH!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH