Jumlah Paparan Halaman

11.7.13

TERIMA KASIH NAZRIN.....

Akhirnya lengkap senarai 16 pasukan yang layak bertanding di Piala Malaysia 2013. FELDA UNITED dan NEGERI SEMBILAN dua pasukan dari Liga Super mengenepikan lawan masing - masing dari Liga Premier.
Begitu pun, keempat - empat pasukan bakal bertemu lagi di Liga Premier 2014.

16 pasukan ini bakal dipecahkan kepada empat pot berbeza dengan setiap pasukan dari setiap pot bakal mengisi empat kumpulan.

Setiap kumpulan akan mempunyai empat pasukan. Dan, setiap pasukan sekurang - kurangnya akan mempunyai enam perlawanan untuk diharungi mulai 17 Ogos nanti.

Dua pasukan teratas setiap kumpulan akan ke peringkat suku akhir.

Tiada banyak pilihan buat NS sebenarnya. Bangkit beraksi sebagai juara. Jika tidak, aku pasti NS bakal memulakan musim 2014 dengan segala yang baharu. Pastinya ramai pemain musim ini akan cabut ke pasukan lain terutamanya yang beraksi di Liga Super 2014.

CUIT SIKIT:

Mengakhiri musim dengan catatan longlai, NS cuma berjaya menyerlahkan Mohd. Nazrin Mohd. Nawi. Begitu pun, budak no 23 ini bukanlah produk asli NS.

Di sebalik kemunculan hebat Nazrin, langsung tiada anak nogori yang menyerlah musim ini. Selepas era kembar Abdul Razak, aku lihat tiada lagi anak nogori yang menyerlah di Liga Malaysia.

Ini bermakna, NS ada masalah besar di peringkat pembangunan. Ada kemungkinan kita terpaksa menunggu empat atau lima tahun lagi untuk melihat kemunculan bintang anak nogori sebonar.

Musim ini juga mempamerkan kemerosotan prestasi buat Shahurain Abu Samah. Kocik sudah kehilangan sengat di sayap kanan. Ayuh Kocik! Bangkitlah di Piala Malaysia ini.

Selain Kocik, budak nombor 10 tu juga langsung tidak meningkat. Permainannya sudah statik sejak tiga musim lalu. Di usia muda, amat malang sekiranya budak ni sudah tidak mampu untuk terus meningkat. Sedangkan pada tahun 2010 ketika persiapan negara ke Piala AFF, budak ni turut dipanggil oleh King Gobal untuk menjalani latihan. Kini, namanya langsung tidak muncul di Wisma FAM.

Terima kasih Nazrin. Nilai anda pastinya sudah berbeza sebaik sahaja anda meledak hattrick di Shah Alam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH