Jumlah Paparan Halaman

8.7.13

EPISOD MENYUSAHKAN PENYOKONG.....

Musim liga bola Malaysia sudah berakhir pada 5 & 6 Julai lalu.

Sebaik usai menyambut aidilfitri, Pertandingan Piala Malaysia 2013 bakal bermula. Pertandingan yang tidak membawa juaranya ke mana - mana pentas pertandingan antarabangsa. Samada di peringkat AFF mahu pun di AFC.

Namun, sebagai pertandingan tertua di Malaysia, Piala Malaysia ini lebih bersifat nostalgia dan kenegerian. Lebih berbentuk mempertahankan maruah dan lambang kejaguhan negeri di arena bola sepak negara.

Musim 2013 menyaksikan NS sebagai Juara Piala Malaysia 2011 muncul satu - satunya bekas juara yang terpaksa menempuhi play - off [ pusingan kelayakan ] untuk bermain di Piala Malaysia.

FAM telah memutuskan sepuluh pasukan terbaik Liga Super dan empat pasukan terbaik Liga Premier sebagai 14 pasukan layak automatis ke Piala Malaysia 2013.

NS selaku Juara Piala Malaysia 1948, 2009 dan 2011 akan bertemu Sabah [ Naib Juara 1996, 2002 & 2003 ]. Satu lagi perlawanan mempertemukan dua pasukan kelab, FELDA UNITED dan POS MALAYSIA.
CUIT SIKIT:

Angkara terlalu sibuk dengan politik. Angkara terlalu percayakan tuah dan nasib baik. Angkara terlalu lambat melakukan pelan pemulihan pasukan. Angkara JEMBALANG dan segala macam JIN di Medan Rahang.

Katakan apa sahaja alasannya. Nyatakan apa jua sebabnya. Hakikatnya, di saat semua penyokong pasukan lain sudah boleh menumpukan diri kepada ibadah puasa dan ibadah - ibadah lain di bulan Ramadhan, para penyokong NS masih perlu memberikan fokus untuk menyokong pasukan di hari pertama Puasa 2013.
Biar pun sepak mula perlawanan boleh dilewatkan ke jam 9.45 malam, perjalanan para penyokong tetap perlu bermula awal. Itu pun jika anda masih berminat untuk menonton bola sepak tempatan di bulan Ramadhan.

Akhirnya, terpulang kepada anda samada ingin hadir menyokong atau membiarkan sahaja pasukan NS menentang Sabah di Shah Alam tanpa sokongan.

Sesungguhnya, biarlah musim ini menjadi pengajaran paling berguna buat Tok Mat dan PBNS. Berubahlah dengan segera agar NS tidak lagi menjadi bahan ejekan dan sindiran pihak lawan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH