Jumlah Paparan Halaman

3.7.13

PBNS PERLUKAN TRANSFORMASI DRASTIK.....

LIGA SUPER MILIK LIONS XII.
SABTU ini, pertempuran lebih besar pasti berlaku di Larkin. SEBABnya, satu tempat ke Piala AFC 1014 pasti menjadi milik pemenangnya. Seandainya SERI, Selangor akan bersama Kelantan mewakili Malaysia sekali lagi ke Piala AFC.
Menarik juga di Kota Bharu. Juara Liga Super 2012 menjadi tuan rumah kepada Juara Liga Super 2013.

Paling menarik tentunya GRAND FINAL di Stadium Nasional Bukit Jalil tu. FELDA UNITED menentang NEGERI SEMBILAN. Boleh jadi sesak sekali lagi Stadium Nasional seperti Sabtu lalu.

Sekali lagi ULAT TIKET pastinya mengambil kesempatan untuk mencari duit raya.  Sekali lagi pastinya pengusaha bas akan mengaut keuntungan. Tentunya ramai penyokong NS dan Felda akan datang dari Palong, Pasoh, Gugusan Serting Hilir. Jangan terkejut sekiranya ramai juga penyokong datang dari Gugusan Keratong di Pahang.

SEMUA dengan satu tujuan. Untuk menyokong buat kali terakhir kedua - dua pasukan yang bakal beraksi di Liga Premier musim hadapan.
FELDA UNITED yang diilhamkan oleh Datuk Najib itu sudah hilang arah tujuan. Sekiranya menang Sabtu ini, FELDA UNITED mungkin boleh berada di Liga Super 2014  sekiranya T-Team tewas kepada Trengganu.

Namun, mahukah siAbang mengalahkan siADIK? Kerana dengan kekalahan. T - Team bakal tersingkir ke Liga Premier 2014. Sekiranya T - Team mencapai keputusan SERI dan Felda United MENANG, perbezaan jaringan bakal menjadi penentu.

Biarpun sudah tersingkir, aku tidak fikir NS sanggup kalah sehingga 12 gol kepada FELDA UNITED. Dan, akhirnya samada Felda United yang menang, atau pun NS yang menang, kedua - duanya akan kembali ke Liga Premier 2014.

Inilah yang dikatakan MENANG JADI ARANG ; KALAH JADI ABU.

CUIT SIKIT:
Cuma ada dua kejohanan lagi yang belum ada pemenang. Yang pasti, pengganti NS di Liga Super adalah Sarawak. Sime Darby turut ke Liga Super selaku Naib Johan Liga Premier menggantikan Felda United [ hampir pasti ] atau T - Team [ mungkin ].

Maknanya, Satu Pasukan Negeri dan Satu Pasukan Kelab akan menggantikan satu sama lain di Liga Premier dan Liga Super.

Pulau Pinang pula telah mengesahkan tempatnya di Liga Premier musim hadapan. Satu lagi tempat hampir pasti diisi oleh Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang [ PBAPP FC] yang selesa di tangga kedua Liga FAM setakat ini.

Ketika satu pasukan negeri dan satu pasukan kelab bakal naik pangkat dari Liga FAM ke Liga Premier, pengganti mereka yang turun dari Liga Premier juga sama. Kuala Lumpur dan NS Betaria FC adalah dua pasukan yang sah bakal bermain di Liga FAM 2014.

KUALA LUMPUR bakal menemani MELAKA sebagai pasukan negeri bersaing dengan pasukan kelab di Liga FAM. Seingat aku, Melaka bermain di Liga FAM sejak 2010 lagi.

Kenapa aku catatkan begini? Supaya pihak PBNS melakukan perubahan drastik terhadap Pengurusan dan Kejurulatihan mereka untuk menghadapi musim hadapan. Perubahan atau transformasi drastik WAJIB dilakukan oleh PBNS agar cerita campur tangan Hantu dan Jembalang dalam pasukan tidak wujud lagi selepas ini.

Wajib berubah supaya tiada lagi kedengaran berita penubuhan pasukan dan pencarian pemain dilakukan oleh tangan ghaib sedangkan Ketua Jurulatih langsung tidak mengetahui.

WAJIB BERUBAH supaya;
NS kembali semula ke Liga Super 2015 sebagai Pasukan yang dihormati dan digeruni lawan.

HOBEN JANG HOBEN!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH