Jumlah Paparan Halaman

19.7.13

REKOD NS DI PIALA MALAYSIA SIRI 2.....

Mampukah NS bangkit di Piala Malaysia musim ini?

Soalan yang hampir pasti tiada jawapan tepat. Sebabnya amat mudah. Sepanjang Liga Super berlangsung, NS nyata tiada nafsu untuk menang. Biarpun bermain dengan agak cemerlang, di hujung perlawanan, keputusannya langsung tidak menyebelahi NS.
Namun, Piala Malaysia adalah satu pertarungan berbeza. Tiada sebarang jaminan, si gagah perkasa di Liga Super akan terus berkuasa di Piala Malaysia.

Dan, tiada pihak yang boleh menjamin dan mendabik dada, merekalah yang terkuat dan bakal memenangi pertandingan bersejarah itu.

Musim 2009 hingga 2011 adalah musim paling cemerlang buat NS di Piala Malaysia. Betapa hebatnya Skuad Jang ini boleh dilihat  di bawah;
Tiga final berturut - turut dengan 2 JOHAN dan 1 NAIB JOHAN menceritakan segala - galanya tentang kehebatan NS di Piala Malaysia.
TOK MAT & PIALA MALAYSIA 2011.
KEJUARAAN KEDUA PIALA MALAYSIA BUAT NS DI BAWAH PIMPINAN BELIAU.
Cuma, musim 2012, NS sangkut di Suku Akhir. Namun, di peringkat kumpulan, NS mencatat sejarah tersendiri. Empat musim berturut - turut berada di tangga nombor satu carta kumpulan Piala Malaysia.

Mungkinkah musim 2013 NS mampu mengekalkan rekod itu? Semua akan terjawab bermula 20 Ogos nanti, setelah proses undian ini;
Jika musim - musim sebelum ini NS berada di Pot 2 atau 3, musim ini NS berada di Pot;
CUIT SIKIT:

MEMANG, POT hanyalah untuk memudahkan proses undian. Bukan penentu kedudukan dan pencapaian sebenar setiap pasukan.

Di mata aku, musim NS amat sukar untuk mengulangi sejarah hebat empat musim itu. Amat pahit untuk meluahkannya kerana aku percaya ramai PSNS akan marah.

Tetapi, sebagai rekod juga, pencapaian hebat itu ditunjangi oleh kecemerlangan Trio Otai yang dikepalai oleh Shukor Adan di pertahanan. Gerak serangan dijana dengan berkesan oleh Rezal Zambery Yahya. Dan, penyudah tepat menerusi Hai - O.

Tanpa Rezal dan Hai - O, Shukor Adan hanya mampu membawa NS ke Suku Akhir 2012.

Kini, tanpa ketiga - tiganya, NS aku lihat tidak mempunyai seorang pun pemain yang boleh menjadi penggerak kepada kecemerlangan. Tiada sebarang karektor Otai yang mampu menggerakkan pasukan, kecuali Angah yang masih mencari rentak dan prestasi lama yang sudah hilang itu.

DAN, hanya kejaiban sahaja akan mengekalkan NS selaku pasukan teratas di peringkat kumpulan nanti. Semoga Angah mampu melakukannya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH