Jumlah Paparan Halaman

15.7.13

SIAPA NAZRIN?.....

Salah satu punca kemerosotan NS musim ini adalah kerana kegagalan menjaringkan gol.

Daripada 22 perlawanan Liga Super, NS hanya mampu menjaringkan gol di sembilan perlawanan. Dan, daripada sembilan perlawanan itu, NS cuma mampu MENANG SEKALI. Bakinya TIGA SERI dan LIMA KALAH.

Lebih malang, pemain barisan hadapan cuma mampu menjaringkan LAPAN GOL. Shahurain dan Nazrin berkongsi sebagai penjaring terbanyak dengan dua gol.

Selain itu, di pertandingan Piala FA, NS berjaya menjaringkan lima gol. Dua menerusi De Porras, manakala Fauzi Nan, Rashid Mahmud dan Nazrin Nawi masing - masing menyumbang satu gol. NS tersingkir di Suku Akhir setelah tewas dengan agregat 1 - 6 kepada Terengganu.

Siapa Nazrin Nawi?
Catatan yang aku jumpai tidak memberikan banyak fakta berkenaan pemain kelahiran Tumpat, Kelantan ini.

Aku fikir dia adalah produk hasil projek My-Team II yang pernah menggegar arena bola sepak negara suatu waktu dahulu. Pencetusnya? Tidak lain dan tidak bukan, YB KJ.

Catatan aku tidak menunjukkan sebarang jaringan dilakukan oleh Nazrin pada musim 2012. Beliau lebih banyak berada di bangku simpanan kerana S. Kunanlan lebih dominan di sayap kiri musim lalu.
Beliau mempamerkan belang sebenar setelah penghijrahan Kuna ke Selangor. Hasilnya, musim ini setelah berakhir Liga Super, Piala FA dan Play-Off Piala Malaysia, Nazrin telah mengumpul ENAM GOL. Setakat ini, beliau adalah PENJARING TERBANYAK buat NS.

Dan, itulah faktor mengapa beliau tiba - tiba sahaja berada dalam radar King Gobal. Amat jarang pemain sayap mampu muncul sebagai penjaring terbanyak.

CUIT SIKIT:

Dengan rekod menyertai satu - satu pasukan tidak lebih DUA MUSIM, aku fikir Nazrin bakal menyertai pasukan ke limanya pada musim 2014.

Fakta ini ditambah pula dengan NS bakal bermain di Liga Premier musim 2014. Sebagai pemain negara, pastinya beliau mahu bermain di Liga Super yang lebih mencabar.

Lihatlah apa yang terjadi kepada Baddrol Bakhtiar dan Khyril Muhymeen Zambri yang terlalu setia bersama Kedah di Liga Premier, akhirnya tidak lagi dipanggil ke Skuad Nasional oleh King Gobal.

Buat Nazrin, saham anda sudah tinggi sekarang ini. TEPUK DADA : TENGOKLAH DI MANA RUMPUT YANG LEBIH HIJAU.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH