Jumlah Paparan Halaman

26.3.12

the FELDAleaks.....

SUA PKR mempunyai akses kepada minit mesyuarat YAB PM dan Pengurusan FELDA.

Memang sah ada dalang yang menyerahkan minit berkenaan kepada YB SUA PKR tu.
Terima kasih Malaysikini.
Isi penting minit berkenaan yang membuatkan ramai pihak mengelabah. Samada di Wisma Felda, di Balai Felda malah di Anjung Felda juga rasa gelabah itu pastinya dikongsi bersama. Maklumlah, konsep di Felda ni mudah. KERJA BERPASUKAN.

Inilah catatan minit yang membuatkan ramai yang menggelabah.
CUIT SIKIT:

Bagi aku, jika setakat ayat pastikan hakim dan peguam diberi kefahaman subjek dan kaedah teknikal bagi pengiraan OER, tiada apa yang perlu digelabahkan.

Namun, apa yang perlu kita fahami ialah, hakim dan pihak yang bertelagah tidak boleh mempunyai sebarang akses diantara satu sama lain. Ini bertujuan untuk mempastikan keputusan hakim berkenaan adalah adil dan saksama.

Setakat memberikan kefahaman kepada peguambela dan peguamcara, aku fikir ianya boleh dilakukan oleh Felda dan juga mana - mana pihak.

Lantaran tercatat perkataan hakim itulah, maka PM Najib telah dituduh campurtangan dalam kes mahkamah yang melibatkan saman peneroka dan Felda.

Apa - apa pun cerita selanjutnya, anda semua harus berfikir begini;

MENGAPA BOLEH DAN SAMPAI TERJADI Feldaleaks ini? Adakah kakitangan Felda sudah tidak mempunyai integriti atau sudah ada wakil pembangkang yang menjadi kakitangan Felda sehingga perkara kebocoran maklumat ini berlaku.

Bagaimana pun, aku ucapkan tahniah kepada kakitangan Felda yang berani menyongsang arus itu. Zaman angguk dan enggeh [bahasa jawa] sudah lama berlalu sebenarnya. Ini yang manusia berusia 60 tahun ke atas tu tak faham.

Gelabah itu biasa. Yang luar biasanya ialah tak mahu berubah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH