Jumlah Paparan Halaman

8.3.12

BRAVO GANU, GOMO KLATE.....

KEPUTUSAN: Perlawanan Pertama di Peringkat Asia ternyata amat baik buat Kelantan dan Trengganu.

Satu perlawanan yang sukar buat Kelantan kerana bertemu pasukan yang mempunyai pemain import berkualiti. Import Kelantan? Ha Ha He He Heh.....

PERLAWANAN KEDUA: Terengganu bakal bertemu Kitchee SC dari Hong Kong yang mendahului kumpulan usai perlawanan pertama. Kitchee SC menang 3-1 ketika bertemu wakil Singapura, Tampines Rovers.

Kelantan bakal bertandang ke Myanmar. Satu pengalaman baru buat pasukan berkenaan. Ayeyawady United seri 1-1 dengan Arema Malang di perlawanan pertama.

PERLAWANAN KETIGA: Usai perlawanan ketiga ini, aku fikir jejak langkah dan peluang kelantan dan Terengganu di Piala AFC ini bakal kelihatan.

Dengan hanya ada enam perlawanan, kedua - dua pasukan perlu konsisten dan mendapat mata di setiap perlawanan.

Hanya dua pasukan teratas setiap kumpulan bakal layak ke peringkat kalah mati.

CUIT SIKIT:

Dengan pengalaman beraksi di peringkat Asia ini, aku fikir para pemain Kelantan dan Terengganu semakin baik prestasi mereka di Liga Super dan Piala FA.

Mungkin dominasi kedua - dua pasukan di Liga Super dan Piala FA akan berterusan. Tambahan pula, Tok Mat Said selaku MB Ganu begitu mengambil berat perkembangan pasukan negeri itu.

Bajet besar juga telah tersedia untuk Terengganu mencari pemain berkualiti, pemain import khususnya.

Kelantan? Aku tahu KAFA walau pun tidak mempunyai hubungan yang erat dengan Kerajaan Negeri Kelantan, tetap mempunyai bajet besar untuk meneruskan kecemerlangan pasukan mereka.

Jika tiada bajet besar, masakan boleh menukar pemain import sesuka hati sehingga Ketua Jurulatih pun lari.

Nota Kaki;

Aku pernah berbual dengan Kamaruddin Mohd. Nor ketika beliau menjadi Ketua Jurulatih Skuad Piala Presiden Kelantan sekitar tahun 2009 lalu.

Kata beliau, satu kehebatan Kelantan yang tiada pada pasukan lain ialah semasa kurang cemerlang, Jurulatihnya orang Malasyia. Apabila telah cemerlang, maka masuklah orang putih untuk membimbing pasukan.

Mungkin ada kebenaran kata - katanya kerana setelah begitu cemerlang bersama Datuk M. Karathu, akhirnya Kelantan kembali dilatih oleh orang putih. Kebiasaannya, apabila pasukan cemerlang, Ketua Jurulatih kekal semusim lagi. Tetapi di Kelantan berlaku sebaliknya.

Setelah kerap muncul sebagai Pengulas Jemputan Arena Bola tahun lalu, Kamaruddin Mohd. Nor ketika ini adalah Penolong Jurulatih ATM FA. Membantu Abe Ya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH