Jumlah Paparan Halaman

19.9.12

FENOMENA HOBIN KLATE HOBIN.....

Ketika aku mencatatkan ayat di bawah
Biar pun Kelantan dan NS adalah musuh di arena bola sepak tempatan, kito totap sokong Kijang di AFC sbb dio wakil Malaysia.
Sebagai tanda sokongan PSNS untuk Kelantan di Suku Akhir Piala AFC, kito laungkan HOBIN KLATE HOBIN!!!....
dengan foto bertaraf amatur, tapi hasil tangan aku sendiri di bawah ini,
menerusi wall [PSNS] Penyokong Setia Negeri Sembilan, niat aku hanyalah untuk menguji sejauh mana prihatinnya lebih 6000 geng PSNS ini terhadap perkembangan bola sepak di kalangan pasukan – pasukan yang selalu kita hadapi saban musim.
Aku hanya berniat untuk menguji sejauhmana Geng PSNS berani meluahkan sokongan terhadap pasukan lawan yang nyata buat NS apabila pasukan lawan itu membawa cabaran negara di pentas antarabangsa.
Akhirnya, aku pulak yang terkedu kerana melihat posting itu telah memberikan lebih daripada apa yang aku harapkan selaku salah seorang pentadbir wall berkenaan.
Carian aku mendapati dalam tempoh 23 jam, posting itu telah menerima 767 likers di wall psns, 526 perkongsian dan 189 komen positif ; 0 komen negatif. Secara keseluruhan, 4996 orang telah melihat posting ini.
Cetusan idea ingin melihat Jang dan Milah melaung sokongan secara profesional buat Kelantan, bertukar menjadi medan persahabatan yang mungkin wujud selepas ini diantara penyokong NS dan juga Kelantan.
SATU FENOMENA BARU?
Mungkin ya mungkin tidak. Tetapi, tiada salahnya kita memulakan sesuatu yang positif bab sokong – menyokong apabila diperlukan.
Bab berentap di peringkat domestik, pastinya tiada kompromi untuk Hobin Jang Hobin. Namun, apabila tiba detiknya ada rakan sepermainan kita yang membawa cabaran ke peringkat lebih tinggi, kita juga wajar memberikan sokongan buat mereka. Inilah yang dikatakan penyokong profesional.
Penyokong profesional pastinya tahu meletakan sokongan buat pasukan sendri dan, dalam masa yang sama tetap mengakui kehebatan pasukan lawan.
Perkongsian mengejutkan;
Di saat aku menyediakan foto dan menulis posting itu, tiada langsung terbit di fikiran aku, posting berkenaan bakal mendapat perhatian dan sentuhan orang nombor dua di FAM iaitu, Tan Sri Annuar Musa.
Admin: Satu langkah sporting dari penyokong Negeri Sembilan. Terima kasih dan insya Allah kita dapat bersama-sama menaikkan martabat bola sepak Malaysia.
325 perkongsian 2833 likers 228 komen. Terima kasih Tan Sri.
TERIMA KASIH KAWAN;
Aku yang kerdil ini turut merasa terharu apabila ada komen begini,
den banggo la dengan admin yang post nie.... sey BANGGO dgn ekau admin..... - daus –
Deqtan Aris den hrp SKUAD TRW dpt mengharum kn Malaysia dan terus melangkah separuh akhr, dan final. hobin kelate hobin. :) gomo jangs gomo
Zainudin Ishak terimo kasih bnyok2 admin,kito kn sahabat selamonyo..Gomo Jang Gomo,Hobin Klate Hobin!!
dan banyak lagi komen yang diterima.
Paling utama, aku nak ucapkan jutaan terima kasih kepada PakSu Zainal yang serius memujuk aku untuk menjadi salah seorang admin panel wall ini.
Bermula sekarang, aku fikir, semua pihak perlu meneruskan usaha untuk mewujudkan sikap profesional di kalangan penyokong bola sepak tempatan terutamanya apabila pasukan lawan perlu didoakan kejayaannya.
Sanggupkah kita mendoakan kejayaan musuh kita?
CUIT SIKIT:
NS & Klate samo2 kongsi nombor duo. kek pilah sobut duo. kek kb pun sobut duo. Tigo pun dikongsi juo. Tapi, apabila sudah sampai empat, tang sini ada masalah sikit. Antara ompek dan pat, mana satu yang betul?
25 September ni, kito sorak  laie di Kota Bharu,
Setakat separuh masa pertama tadi, Kelantan berjaya mengikat Arbil FC dengan jaringan 1-1. Penting buat Kelantan menjaringkan gol di tempat lawan kerana mungkin itu menjadi tiket untuk mereka ke Separuh Akhir Piala AFC.
Akhirulkalam, den nak koba’an kek semuo, den anak jati Pahang. Sudah 20 tahun di NS. Semuo eh manih kecuali, sehingga kini, den lum meghaso masuk suku.....
HOBIN KLATE HOBIN, GOMO JANG GOMO,
DI AFC KIJANG BERMAIN, PIALO MALAYSIA NS PUNYO.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH