Jumlah Paparan Halaman

4.8.12

PIALA MALAYSIA PART 5.....

Sejarah Final PIALA MALAYSIA 2011 berkemungkinan berulang tahun ini.

Jika berulang, aku pasti Dua Tok Mat akan gembira tidak terkata. Tok Mat Said untuk Terenggannu dan Tok Mat Hassan untuk Negeri Sembilan. Malah, sejarah pemberian subsidi tiket final mungkin berulang lagi.

Aku fikir, semua PSNS setuju dengan idea aku itu. Pun begitu, sama - sama kita lihat dengan lebih dekat prestasi setiap pasukan di setiap kumpulan.
KUMPULAN A lebih merupakan pertembungan TAMBAK JOHOR apabila 3 pasukan berjiran bakal bertempur sesama sendiri.

Pilihan FAM : Lions XII dan PKNS
Pilihan AKU : Sama

KUMPULAN B lebih merupakan pertembungan PANTAI TIMUR sebagai ulangan peringkat Suku Akhir tahun lalu yang dimenangi Terengganu.

Kelantan agak sibuk dengan pertandingan Piala AFC dan tumpuan mungkin sedikit terjejas. Kedah dan ATM? Mungkin ada satu atau dua kejutan, tetapi tidak mungkin menguasai kumpulan ini.
Pilihan FAM : KELANTAN dan TERENGGANU
Pilihan AKU : Sama

KUMPULAN C yang meletakkan tida pasukan yang mencapai keputusan seimbang di Liga Super 2012. Perak mempunyai rekod 100% ke atas Felda United tetapi seimbang dengan NS. NS pula seimbang dengan Felda United dan Perak.

Faktor pengalaman bakal memisahkan tiga pasukan untuk dua pasukan teratas.
Pilihan FAM : PERAK dan NS
Pilihan AKU : Sama
KUMPULAN D menemukan sekali lagi Selangor dan T-Team. Sama seperti tahun lalu. Dan, penentu kedudukan pastinya berkisar kepada sejauhmana kedua - duanya menempuh cabaran Pahang.
Sekali lagi, faktor pengalaman bakal memisahkan tiga pasukan untuk dua pasukan teratas.
Pilihan FAM : SELANGOR dan T-Team
Pilihan AKU : Sama

Itu adalah pilihan awal sebelum sepak mula seperti jadual di bawah,
Peringkat Kalah Mati seperti di bawah,
Dan, FAM menjangkakan pasukan - pasukan berikut akan ke peringkat kalah mati,
Tuan Haji Ahmad Fuad Daud selaku Pengarah Pertandingan Piala Malaysia 2012 menjangkakan, PERAK dan KELANTAN akan bertemu di final.

Biarlah. Itu kato dio. Kato kito, tontulah NS akan ke final. Betulkan?

Sekadar rekod, di bawah adalah pencapaian NS ketika bertemu Perak dan Felda United di Liga Super 2012. NS tidak bertemu Sime Darby kerana Sime Darby bermain di Liga Premier. Namun, rekod pertemuan di Kumpulan B Piala Malaysia 2011, 100% memihak NS.
CUIT SIKIT:

Di peringkat Piala Malaysia ini, sejuta kejutan boleh berlaku. Dan, NS adalah salah satu calon favorit untuk melakukan kejutan sekali lagi.

Ketika menjuarai Piala Malaysia 2009, NS hanyalah pasukan di tangga ke 7. Selaku Naib Johan pada 2010, NS ketika itu hanya berada di tangga ke 6 liga yang sama.

Malah, tahun lalu, NS hanya di tangga ke 8 Liga Super tetapi muncul JOHAN PIALA MALAYSIA 2011.

Jadi, dengan pencapaian tangga ke 6 Liga Super musim ini, aku yakin NS akan ke final lagi dan, sekurang - kurangnya menyamai pencapaian 2010.

SAMO - SAMO KITO NANTIKAN.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH