Jumlah Paparan Halaman

10.5.11

MARI KITA KE LADANG.....

Harga gula bakal meningkat 20 sen kepada RM2.30 sekilo, berkuatkuasa mulai 10 Mei 2011, untuk "menjimatkan perbelanjaan subsidi kerajaan sebanyak RM116.6 juta". Kenaikan ini adalah kali keempat sejak tahun 2010, juga "penyelarasan kali ketiga" sejak rasionalisasi subsidi yang diumumkan pada Julai 2010.
Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan mengumumkan pada hari ini, bahawa harga gula akan dinaikkan ke paras RM2.30 sekilo mulai esok. Ia dilihat sebagai salah satu langkah di bawah Rasionalisasi Subsidi, untuk menjimatkan perbelanjaan kerajaan sebanyak RM116.6 juta.
CUIT SIKIT:
Inilah masa untuk anak - anak FELDA khususnya di rancangan untuk kembali bekerja di ladang - ladang [istilah pentadbirannya KEBUN] milik ayahanda dan bonda anda.
Boleh juga bekerja di ladang - ladang tanam semula yang diurustadbir oleh FELDATECHNOplants yang banyak masalah itu.
Dan, paling penting, kembalilah bekerja di ladang - ladang FELDA yang diurustadbir oleh FELDA PLANTAtions itu.
Kembali bekerja di ladang supaya pendapatan isi rumah bertambah terutamanya di rancangan yang sedang dan sudah tanam semula. Bukan hanya bergantung kepada pendahuluan hasil sebanyak RM 1500.00 sebulan yang mungkin tidak mampu lagi menampung perbelanjaan keluarga kerana harga barang dapur semakin meningkat.

Harga barang meningkat, perkiraan pendapatan sebenar tak pernah dapat.
Paling penting, kembalilah ke ladang supaya maklumat seperti ini tidak tersiar lagi di wall facebook kawan aku..
2 MEI 2011-GABENOR LOMBOK RASMI HARI PEKERJA FELDA
tamat sudah perasmian hari pekerja peringkat nasional felda di tekam residence. Dirasmikan oleh gabenor daerah lombok indonesia...
Khabar rasmi, ada 40 RIBU LOMBOK sedang bekerja di ladang - ladang FELDA di seluruh negara...
Nasib baik mereka ini menyertai PEMILU bukan PRU. Kalau boleh ikut PRU, tentu layak buat satu kawasan parlimen untuk mereka.
FIKIRKANLAH.....Pengerusi FELDA pun tidak layak untuk merasmikan Hari Pekerja LADANG FELDA sendiri kerana tiada warga negara yang menjadi pekerja ladang tu.
Nota Kaki
Gabenor Nusa Tenggara Barat, Indonesia, Dr. Muhamad Zainul Majdi
Lagi gambar di http://feldanews.fotopages.com/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH