Jumlah Paparan Halaman

24.6.13

DARI MINDEF KE KUCHING.....

TAHNIAH SARAWAK!.
Pemburuan Juara Liga Premier 2013 telah ternoktah. Berbaki SATU PERLAWANAN, Sarawak tidak tercabar lagi oleh Sime Darby FC. Akhirnya, Trofi Liga Premier yang setahun bermastautin di Mindef, bakal berada pula semusim di Bumi Kenyalang.

Keputusan penuh;

Dengan tamatnya kesemua enam perlawanan Liga Premier hari ini, beberapa soalan sampingan turut terjawab.

PERTAMA - 
Empat pasukan Liga Premier yang layak ke Piala Malaysia 2013 telah dimuktamadkan. Selain Sarawak dan Sime Darby, Johor dan Kedah juga layak.

SABAH pula mengesahkan kedudukan untuk layak ke pusingan play-off Piala Malaysia 2013. Satu lagi tempat bakal menjadi rebutan Pos Malaysia dan PDRM.

KEDUA -

KUALA LUMPUR dan NS Betaria adalah DUA pasukan yang bakal turun ke Liga FAM 2014. UiTM FC yang bermula hambar, terus kekal di Liga Premier musim hadapan, ditemani SPA Putrajaya dan Perlis. Namun, ketiga - tiga pasukan ini tidak berpeluang untuk bermain di Piala Malaysia.

PULAU PINANG bakal memulakan musim hadapan di Liga Premier setelah gah bergelar Juara Liga FAM 2013.
CUIT SIKIT:

SAH! NS Betaria bakal kembali ke Liga FAM setelah dua musim di Liga Premier. Dan, sudah semakin hampir, pengisi kekosongan itu adalah NS.

Esok adalah harinya. T - Team bakal menjadi tuan rumah di Kuala Terengganu. Mampukah NS melaksanakan misi wajib menang? Sama - sama kita nantikan.

Jika NS kalah esok, maka SAH, Liga Premier yang ditinggalkan oleh NS Betaria itu bakal digantikan oleh NS. Apo doa nak baco ni?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH