Jumlah Paparan Halaman

30.6.13

3S YANG SURAM.....

PIALA FA KEKAL DI KELANTAN.

Jaringan tunggal Mohd Nor Farhan Muhammad ketika permainan berusia 15 minit 14 saat, sudah cukup untuk Kelantan mempertahankan Kejuaraan Piala FA.
Gol itu juga memberikan makna, Kelantan akan beraksi buat kali ketiga berturut - turut di Piala AFC.

Apa yang menarik, Darul Takzim FC selaku pasukan kelab kedua yang layak ke final Piala FA langsung tidak mencabar. Langsung tiada apa yang istimewa terpamer dari Kem mereka malam tadi.

Menurut bahasa orang kampung aku, persembahan kelab Audi Q7 itu adalah TOTAL LOSS.

Di saat Kelantan membuat satu percubaan setiap empat minit permainan, Darul Takzim aku lihat lebih banyak bertindak selaku pengawai pengiring kepada para pemain Kelantan. Berada dekat dengan pemain Kelantan dan kemudian memintas bola. Kemudiannya, bola dapat semula kepada pemain Kelantan. Begitulah sehingga tamat permainan.

Lebih menarik, seingat aku, Darul Takzim FC gagal mendapat sebarang tendangan sudut malam tadi. Jika benar, ini mungkin satu rekod di mana - mana final bola sepak di Malaysia. Mungkin juga di dunia.

CUIT SIKIT:

Aku lihat peluang Malaysia di peringkat kelayakan Piala Asia 2015 semakin samar.

Apa  kena mengenanya dengan Piala FA?

Tentunya ramai yang sedar betapa trio 3S kesayangan King Gobal [ Safee, Shafiq dan Shahrul Idlan ] bermain di tahap paling hampeh malam tadi.

Malah, Shafiq selaku midfielder Darul Takzim, lebih bertindak selaku PEGAWAI PENGIRING kepada Piya dan Shakir Shaari. Bukannya sama - sama bersaing di tengah padang untuk mencorakkan permainan pasukan masing - masing.

Safee Sali dan Shahrul Idlan ternyata mencungap untuk mengatasi Obina. Ternyata, kedua - duanya hanya hebat ketika berlawan dengan kelab Australia yang bersaing di liga perdana negeri New South Wales. Apabila bertemu Kelantan, ternyata kedua - duanya bungkor.

Akhirnya, WANG BOLEH MEMBELI PEMAIN TETAPI TIDAK DAPAT MEMBELI KEMENANGAN.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH