Jumlah Paparan Halaman

13.3.13

NASIB BERBEZA KELANTAN & SELANGOR.....

Hari ini dua wakil negara di Piala AFC menamatkan saingan kedua peringkat kumpulan masing - masing.

Nasib Kelantan dan Selangor berbeza biarpun kedua - dua pasukan mampu menjaringkan tiga gol.

Ketika Kelantan menebuskan kekalahan tahun di tempat yang sama. Juga dengan jaringan yang sama, Selangor menjadi pasukan tuan rumah yang paling bermurah hati. Tiga kali mendahului, tiga kali juga Selangor membenarkan TAMPINes Rovers mendapatkan gol penyamaan. 

Pastinya TAMPINes Rovers berterima kasih kepada Mahalli dan Asrarudin. Kedua - dua pemain bek kanan dan kiri Selangor ini sering tiada di posisi. Tidak menutup ruang dan peluang lawan dengan cepat. Amat berbahaya buat negara kerana King Gobal pasti menurunkan kedua - duanya apabila Malaysia bertemu Yemen nanti. Jika Mahalli dan Asrarudin tidak segera berubah cara bermain, ada harapan Yemen menang di Shah Alam nanti.

Kedudukan pasukan selepas dua perlawanan,
Apabila dua pasukan dari Vietnam menerajui kumpulan masing - masing, aku fikir itulah sebabnya Vietnam berada di ranking lebih baik berbanding Malaysia. Sesuatu yang mungkin tidak pernah kita terfikir sepuluh tahun lalu.

Perlawanan seterusnya,
Amat menarik apabila dua pasukan teratas Kumpulan H bertemu di Kota Bharu. Manakala di Ho Chi Minh City, pendahulu Kumpulan G akan melayan pasukan tercorot. Secara asasnya, Vietnam lawan Malaysia. Nanti kita lihat siapa yang kena.

CUIT SIKIT:

Pastinya inilah perlawanan yang paling ditunggu - tunggu oleh semua kaki bola Malaysia.

Namun, jika aksi seperti Mahalli dan Asrarudin tunjukkan tadi masih terpamer di Shah Alam nanti, mungkin hajat King Gobal mahu ke Australia bakal terkubur begitu sahaja.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH