Jumlah Paparan Halaman

14.11.13

SIARAN LANGSUNG KELAYAKAN PIALA ASIA 2015.....

Esok, nun jauh di Riffa, Bahrain, Harimau Malaya bakal turun buat kali keempat di pusingan kelayakan Piala Asia 2015.
Perlawanan ini bagaikan tidak diambil peduli oleh pihak media arus perdana. Dalam tempoh seminggu ini, tiada satu laporan persiapan perlawanan disiarkan. Lebih menarik berita YB KJ lawan FAM berbanding berita Bahrain lawan Malaysia ini.

Mungkin kerana kegagalan menewaskan Bahrain di Shah Alam sebulan lalu, membuatkan media Malaysia sudah tidak berminat lagi untuk mengikuti perkembangan Skuad King Gobal ini. Mungkin juga tiada satu akhbar pun yang menghantar wartawan mereka ke Riffa.

Carta Kumpulan D setakat 15 Oktober lalu;
Masih bagus kerana AFC menetapkan PASUKAN TERBAIK DI TEMPAT KETIGA semua kumpulan bakal layak ke Australia di tahun 2015 nanti. Dan, setakat tiga perlawanan, pasukan terbaik berkenaan adalah;
Masih ada peluang tetapi amat tipis. Dan, layak secara pasukan ketiga terbaik bukanlah layak secara merit sepertimana yang sering diucapkan olah King Gobal.

CUIT SIKIT:

Dua perlawanan berturut - turut dalam tempoh lima hari. Berhadapan dua pasukan teratas kumpulan. Dua perlawanan yang tidak menjanjikan kemenangan tetapi hampir pasti menghadiahkan kekalahan.
Layak secara merit adalah menerusi status sebagai Johan atau Naib Johan Kumpulan.

Bagaimana untuk layak secara merit jika bersandarkan pemain yang tidak menyerlah di liga sendiri?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MyBis

MOYANG AKU PESAN....

wahai anak cucu cicit piut sekelian... TAK BERUBAH : PADAH